Figyelem játékosok! Blokkláncosodhat a PlayStation!
A Sony legújabb szabadalmi kérelme bemutatja, hogyan használhatná a PlayStation a blokklánc technológiát a játékélmény fokozására.
Megtartanád a megvásárolt skin-t? A blokklánc-PlayStation kombóval lehetséges!
A PlayStation gyártójának, a Sony technológiai óriáscégnek a nemrégiben közzétett szabadalmi kérelme részletesen bemutatta a játékokra vonatkozó "super-fungible tokenek" koncepcióját, amelyeket egy elosztott főkönyvön tárolnának, és játékosról játékosra átruházhatók lennének.
Sok játékosnak volt már olyan élménye, hogy nagyon belemerült egy videojátékba, elköltött egy csomó pénzt skin-ekre, majd végül megunta a játékot. Amikor ez történik a hagyományos "Web2" játékokban, a játékosok kénytelenek elfogadni a játékbeli eszközökre költött pénzt veszteségként, és továbblépni. Ezeket az eszközöket általában nem lehet eladni.
A blokklánc-technológia azonban mindezt megváltoztatja, és a Sony szabadalmi kérelme a super-fungible tokenekkel kapcsolatban arra utal, hogy a technológiai óriás talán be akar szállni a játékba.
Hogyan működne az újfajta PlayStation?
A szabadalmi bejelentés egy olyan eljárást vázol fel, amely egy "elektronikus eszközön" nyomon követi a játékoshoz kapcsolódó játékeszközök egy halmazát, és ezek alapján metaadatokat generál. A metaadatokat ezután egy super-fungible token - lényegében különböző NFT-k kötege - létrehozására használnák, ahol a token az említett metaadatoknak egy elosztott főkönyvön való tárolásával jön létre, amely "a játék-alkalmazáshoz kapcsolódik".
A kérelem arra utal, hogy a Sony fontolgatja az NFT-k engedélyezését a játékaiban. Bár a szabadalom tartalmazza az "elosztott főkönyv", azaz a blokklánc kifejezést, nem határozza meg, hogy ez egy privát vagy nyilvános főkönyv lenne-e. A Sony azonban pontosítja, hogy a szóban forgó elosztott főkönyv "a játék-alkalmazáshoz kapcsolódna", ami azt jelzi, hogy a Sony esetleg saját láncot tervez indítani egy ilyen törekvéshez.
Akárhogy is lesz, az NFT elfogadása a játékipar ilyen nagy szereplőjétől hatalmas előrelépés lenne a blokklánc-rajongók számára.
A gyakorlatban a super-fungible tokenek lényegében egyedi játékbeli eszközök - például skin-ek, fegyverek, járművek stb. - amelyek NFT-ként vannak tokenizálva - csomagját jelentik, amelyek a videojátékokban használhatók. Ha a Sony ezt a szabadalmat felhasználná, az azt jelentené, hogy a világ egyik legnagyobb játékipari vállalata potenciálisan érdekelt lenne abban, hogy a játékosok saját játékbeli eszközeik tulajdonosaivá válhassanak.
"Potenciálisan", mert végső soron a Sony-n múlik, hogy mennyire engedi meg a financializációt. Ha úgy dönt, hogy ezt a keretrendszert egy általa ellenőrzött magánláncon folytatja, akkor a játékóriás mindenféle korlátozást bevezethet - de egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy a Sony valóban tervezi, hogy ezt a funkciót a közeljövőben bevezetné, ha egyáltalán valaha is.
Még várnunk kell a blokklánc-kompatibilis PlayStation konzolokra
Bár a terv nagyon ígéretesen hangzik, a bejelentésben a Sony közölte, hogy a ma elérhető játékkonzolok "technológiailag alkalmatlanok arra, hogy a tulajdonos különböző játékokban és/vagy platformokon használja" őket. Ez arra utal, hogy még kell egy kis idő, amíg olyan konzolok állnak majd a játékosok rendelkezésére, amelyek a nyílt NFT-ökoszisztéma kezeléséhez szükséges hardverrel vannak felszerelve.
Egyes vállalatok milliókkal támogatják a kriptopárti jelölteket, de a Consensys, a 7 milliárd dolláros Ethereum szoftveróriás ellenállt. Íme az okok.
A PEPE szakít bikás trendjével. Azért emlékezzünk vissza, hogy az elmúlt hónap során mintegy 89,91%-os emelkedéssel virított a kriptók között.
Az április 1. óta bevezetett egymillió új token közel fele a Solana hálózaton létrehozott memecoin volt.
Úgy néz ki lassan kezdenek felpörögni az Ethereum láncon lévő főbb hitelezési platformok, izgalmas fejleményeket hozva a kriptovaluták világába.