Logo
Cryptofalka
Kezdőknek
Árfolyamok
Tagságok
Tőzsdék
Shop

A weboldalunk sütiket használ 🍪

Az Ön adatainak védelme fontos a számunkra! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozása, a webhelyhasználat megértése és marketing tevékenységeink támogatása érdekében sütiket alkalmazhat. További információ erről az Adatvédelmi Tájékoztatóban.
Digitális pénz, valódi stadionok: A kripto már nem csak online játszik

Digitális pénz, valódi stadionok: A kripto már nem csak online játszik

Amíg a Crypto.com logójával díszített óriáskivetítő alatt szurkoltunk az Aston Villa és a Paris Saint-Germain Bajnokok Ligája mérkőzésén, hirtelen az jutott eszembe, hogy nem is olyan régen még furcsa ötletnek tűnt volna, hogy egy kriptocég adja a hátteret egy ilyen rangos sporteseményhez.

Most viszont itt vagyunk, a hangulat fantasztikus, a közönség tombol, és hirtelen világossá válik, hogy ez már nem csak marketingfogás – valódi jelenséggé vált. De hogyan jutottunk el idáig?

A cikk egy sorozatnak a része:

Youtube lejátszási lista: Crypto.com (CRO) kriptovaluta tőzsde bemutató

A Crypto.com-jelenség: Hogyan vált egy fintech startup a sportvilág egyik legbefolyásosabb szereplőjévé?

Ha néhány éve valaki azt mondja, hogy egy digitális pénztárcákkal és kriptovalutákkal foglalkozó startup lesz a Forma-1-es futamok, NBA-meccsek és UFC-gálák egyik legismertebb szponzora, valószínűleg furcsán néztünk volna rá. Pedig pontosan ez történt: a Crypto.com rövid idő alatt nemcsak ismertté, hanem a sportmarketing egyik legkomolyabb globális szereplőjévé vált.


A sport rajongói tökéletes célközönséget jelentenek egy digitális innovációkat kínáló cég számára. Fiatalok, lendületesek, tech-barátok, és ami még fontosabb: rajonganak. Egy igazi rajongónál kevés elkötelezettebb, lelkesebb fogyasztói csoport van, és a Crypto.com pontosan tudta, hogy ezt az érzelmi kapcsolódást érdemes megcéloznia. 

NBA-tól Forma–1-ig: A legnagyobb kriptós szponzori megállapodások

Először a Crypto.com az UFC-vel lépett színpadra – tökéletes választás, hiszen a ketrecharc merész, provokatív és látványos, pont úgy, mint maga a kripto-világ. Ez a belépő azonnal hatalmas figyelmet generált, a márka pedig hamar szintet lépett: érkezett a Forma-1, a globális sportok csúcsa, amely presztízsben és közönségméretben is új dimenziót adott a brandnek. 

Crypto.com aréna I Cryptofalka

Az NBA-partnerség pedig már egyértelműen jelezte, hogy a Crypto.com nem aprózza el: amerikai sportpiac nélkül nincs globális siker. A legnagyobb dobás azonban kétségkívül a Staples Center átnevezése Crypto.com Arénává – egyértelmű üzenet volt: megérkeztünk, és itt is maradunk.

Nem csak a Crypto.com játszik nagyban: az NBA hivatalos kriptopartnere, a Coinbase kiemelkedő szerepet tölt be az amerikai kosárlabdában. Az OKX a Premier League-ben a Manchester City hivatalos partnere lett, míg a Binance az argentin labdarúgó-válogatott főszponzoraként Messiék világbajnoki menetelését támogatta.

Eközben a Bitget a spanyol La Ligával kötött globális partnerséget, jelentősen növelve jelenlétét Európa egyik legnézettebb bajnokságában, a Tezos pedig a Manchester United és a McLaren Forma–1-es csapat hivatalos blokklánc-partnereként tett szert széles körű ismertségre.

A jelentős befektetések nem csupán marketingfogások: a sportágak és kriptocégek közötti partnerségek átrendezik a sportmarketing és szponzoráció világát, új normává téve a digitális pénzek jelenlétét a stadionokban és arénákban.

Kripto és sport – hogyan született meg a tökéletes marketingpáros?

Miért épp a sport? A válasz egyszerű: a sport a modern tömegek vallása. A stadion nemcsak szórakoztatóipari helyszín, hanem kulturális tér. Az itt megjelenő márkák nem pusztán reklámoznak – identitást vásárolnak. A kriptocégek számára ez a környezet aranybánya. A fiatal, tech-affinis szurkolók sokkal nyitottabbak az új pénzügyi eszközökre, főleg ha azokat a kedvenc klubjukon keresztül ismerik meg.

crypto.com Bajnokok Ligája I Cryptofalka.hu

A sport tehát nem csupán médium – hanem konverziós pont. Az a pillanat, amikor a brandből élmény lesz, az élményből lojalitás, a lojalitásból vásárlás. A kriptocégek pontosan ezt az érzelmi gravitációt akarják kihasználni – nem csupán elérni akarják a fiatal, digitálisan képzett közönséget, hanem kapcsolódni hozzájuk.

Tehát egy kriptós logó a mez ujján vagy a stadion falán több mint hirdetés: azonosulási pont. Ha a technológia a kedvenc klub révén érkezik, nem tűnik bonyolultnak, sőt, vonzóvá válik. A sport tehát nem csupán felület – hanem katalizátor. Itt válik egy márka üzenete élménnyé, az élményből közösség, a közösségből pedig üzlet.

Az árnyoldal – Amikor túl nagyot ígér a kripto

A kriptovaluták sportvilágba való berobbanása nemcsak sikertörténeteket hozott, hanem látványos bukásokat is. Az FTX tündöklése és bukása tökéletes példája annak, mi történhet akkor, ha egy sportmarketingre épített márka mögött nem áll stabil üzleti háttér.

Amikor az FTX dominóként omlott össze, nem csupán egy pénzügyi vállalkozás bukott meg – magával rántott olyan világsztárokat, mint Tom Brady, Steph Curry vagy Naomi Osaka, akik arculatukkal hitelesítették a vállalatot. Az FTX botránya nemcsak milliárdok elpárolgását, hanem hosszú időre reputációs sérülést is okozott a sportolókon és klubokon túl a teljes iparágnak.

ftx stadium I Cryptofalka

Az ügy nemcsak befektetői perekhez és büntetőeljárásokhoz vezetett, de hosszú távon a sportvilág is újragondolta a kripto-szponzorációs stratégiáit. A tanulság egyértelmű: nem elég, ha egy kriptocég sokat fizet – ha nincs mögötte stabil üzleti modell és átláthatóság, a partneri kapcsolat könnyen válhat reputációs mínusszá.

Az FTX botránya azonban nem állította meg a sportvilág és a kripto kapcsolatának fejlődését – éppen ellenkezőleg: felgyorsította azt. A klubok és ligák megtanulták, hogy csak olyan partnerekkel működhetnek együtt biztonságosan, akik valódi értéket teremtenek. 

crypto.com Forma 1 I Cryptofalka

Így indult el egy új korszak, amelyben a kripto-szponzoráció nem csupán logókat jelent a mezeken, hanem valódi, digitálisan innovatív, hosszú távú együttműködéseket.

Merre tart a kripto-sport partnerségek világa?

Egyes klubok valódi digitális ökoszisztémát építenek: tokenekkel, NFT-kollekciókkal, szurkolói szavazásokkal és gamifikált élményekkel. Ezek az együttműködések túlmutatnak a klasszikus szponzoráción, és a klubokat részben tech-startuppá, a szurkolókat pedig részvényes-szerű szereplővé alakítják. 

Más esetekben viszont a kriptó pusztán gyors pénzkereseti lehetőségként jelenik meg – látványos kampányokkal, de hosszú távú stratégia nélkül. A különbség ott dől el, hogy az adott partnerség képes-e értéket teremteni a szurkoló számára, vagy csak a hype-ról szól. 

Hogy mi is az a Cryptofalka Kereskedő Közösség?

Elemzések a jövő pénzéről a Bitcoinról és a többi kriptovalutáról! Havi oktatások, élő streamek, tippek, hírek, közösség! Ha szeretnél hatékonyan bekapcsolódni a digitális valuták világába vagy ha már ismerős a szakma de szeretnéd elmélyíteni a tudásodat és profitálni a digitális pénz forradalmából, akkor nálunk a helyed! Hiszen a Platformról minden információt, tippet és oktatást egy forrásból érhetsz el, méghozzá a szakma legjobbjaitól 2018-óta!

Válassz tagságaink közül

Bitcoin és kriptovaluta árfolyamok

Bitcoin BTC -4.22% $106,841.3
Ethereum ETH -5.72% $2,511
XRP XRP -5.61% $2.29
BNB BNB -4.58% $654.88
Solana SOL -3.41% $173.75
Dogecoin DOGE -8.82% $0.2238
Cardano ADA -7.84% $0.745
Litecoin LTC -5.58% $94.85
További árfolyamok
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!