A social média lelkesedése az egyik legjobb indikátor?
A közösségi média hangulata kihat az árfolyamokra
A Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatói nemrégiben azt elemezték, hogy a kriptopénzekkel kapcsolatos hangulatok és érzelmek segíthetnek-e megjósolni a hozamokat. A csapat kutatási anyaga szerint a közösségi média kiemelkedő szerepet játszik a kriptovaluták elfogadásában és az aktivitási arányokban, míg a "kriptopénz-újságírás" nem hangsúlyos a piaci mozgásokban."Eredményeink azt mutatják, hogy a közösségi média hangulata jelentősen előre jelezheti a kriptodevizák hozamát, míg a hírmédia hangulata sokkal kevésbé".
Több mint 300 kriptovalutát vizsgáltak
A kutatók több millió pénzügyi hírcikket és közösségi média bejegyzést elemeztek, majd 53 témakör és számos mutató mentén több mint 300 kriptovaluta esetében generáltak hangulatpontszámokat. Ezután összehasonlították az adatokhoz tartozó hozamokat egy adott időszakban az egybeeső hírportálok híreivel és a közösségi média hangulatával. A közösségi médiafigyelem és a kriptopiac tőkeértéke Az egyik legérdekesebb megállapítás az a következtetés volt, hogy míg a közösségi média hangulata jó előrejelzője a kriptohozamoknak, a hivatalos kockázatvállalási csatornák már kevésbé. (A kockázati csatorna egyfajta mutató, amelyen keresztül a fogyasztók befektetési döntéseket hoznak. Közvetlenül kapcsolódik a piaci és eszközvolatilitáshoz.)"Nem találtunk bizonyítékot a kockázati csatornát alátámasztó piaci hangulatra, és a hangulat nem állt összefüggésben a kockázat-hozam arány elvével. Ehelyett eredményeink arra utalnak, hogy a piaci hangulat, különösen a piaci lelkesedés, befolyásolja az árakat és serkenti a spekulatív keresletet.
A magas kockázat sem ijeszti el a kriptobefektetőket
A kriptovaluták gyakran úgy kerülnek szóba, mint rendkívül volatilis befektetési eszközök. A tipikus pénzügyi piacokon az ilyen volatilitás általában magasabb kockázati prémiumhoz és alacsonyabb elfogadáshoz / aktivitáshoz vezet. Példaként vegyük az ingatlanpiacot: kutatások azt mutatják, hogy a piaci volatilitás növekedésével a fogyasztói hangulat csökken, és a potenciális vásárlók általában kockázatkerülővé válnak. A Penn State által végzett kutatás viszont azt mutatja, hogy ez nem igaz a kriptovaluták esetében. Következtetésükben a csapat megállapítja, hogy a piaci lelkesedés pozitív kapcsolatban van a lendülettel, de "nem jelzi pozitívan a volatilitást".Míg az olyan események, amelyeket a kriptovaluta értékének "fundamentálisnak" tekinthetünk, mint például a tranzakciós sebességekről, kódfrissítésekről, anonimitásról, valutaelfogadásról és technológiai innovációkról szóló hírek befolyásolják a piaci hangulatot, nem magyarázzák teljes mértékben azt. Fontos megállapításunk, hogy az "magyarázhatatlan" érzelmek, amit most "lelkesedésnek" nevezünk, következetesen és jelentős mértékben jósolják előre a kriptovaluta hozamait.A kutatók végül arra a következtetésre jutnak, hogy ennek egyik oka a nagyszámú fogyasztói kripto-befektetői jelenlét lehet a közösségi médiában.
Miért beszél most mindenki a politikai támogatásról, mesterséges intelligenciáról és a blokklánc-technológia új hullámáról?
Az AI alapú tokenek szárnyalnak, miután a Franklin Templeton új jelentése szerint az AI ügynökök forradalmasíthatják a közösségi médiát.
A Bitcoin bányászat rekordnehézségi szinten van, ami kihívás a bányászoknak, de erősebb és biztonságosabb hálózatot jelent.
Kevesebb mint egy hét van hátra Trump beiktatásáig, aki nyíltan támogatja a kriptovalutákat, mégis esik a piac. Miért történik ez? 🤔