A kriptovaluták cold wallet-ben, tőzsdén vagy kamatozó tárcában való tárolás dilemmája mindenki...

Vennél olyan autót, amit nem tudsz vezetni? A legújabb NFT trend már az autóiparba is betört, de vajon van-e létjogosultsága?
A töltőállomásoktól kezdve az autószervizeken át az Überhez hasonló technológiai óriásokig számtalan olyan vállalkozás jött létre, amely kifejezetten az autótulajdonlás koncepcióját szolgálja az autóvásárlás mellett. Ezen fejlesztések olyan innovatív szolgáltatások sorát hozták létre, amelyek együttesen a későbbiekben akár sokkal többet érhetnek, mint maga az autógyártás.
A digitális tulajdonjog egyre nagyobb teret nyer a világhálón, ugyanis blokkláncon keresztül a fizikai világból a metaverzumba már értéket is át lehet vinni. Egyre többször fordulnak elő autóvásárláshoz köthető tranzakciók az NFT térben, ugyanis a kereskedők a járvány miatt csökkenő eladásokat tapasztalnak, ezért más növekedési lehetőségeket keresnek. Az NFT piac volumene előrejelzések szerint az évtized végére nagyjából 240 milliárd dollárra is nőhet, hiszen olyan nagy cégek kacsingatnak az NFT-k felé, mint például a Mercedes-Benz vagy a Lamborghini.
Forrás: nftevening.com
Idén több százezer felhasználó kap ízelítőt abból, hogy milyen lesz a korai metaverzum, amely összekapcsolja a közösségi hálózatokat és új magasságokba repíti az NFT-projekteket. A metaverzum őrület az NFT piacot is új reflektorfénybe helyezte.
Egy amerikai aukciós cég, a Barrett-Jackson tavaly márciusban négy járművet árverezett el NFT formájában jótékonysági célokra: egy 2021-es Ford Mustang Mach 1 (amely több mint 500 000 dollárért kelt el), egy 2021-es kétajtós Ford Bronco, egy első kiadású 2022-es GMC Hummer EV és egy 2021-es Ram 1500 TRX Launch Edition talált új gazdára. Érdekes módon azonban maguk az NFT-k nem jártak az autókhoz, licitálni ehelyett a járművek digitális értékesítési jogaiért lehetett.
Tavaly decemberben az MG Motors India 1111 tokent jelentett be egy induló kollekció részeként, bevezetve az első NFT-t a saját, erre a célra létrehozott platformján. Korábban júniusban a McLaren sportkocsigyártó tűzte ki célul F1-es autói virtuális változatainak mintelését.
Múlt hónapban a Mercedes-Benz 5 NFT művésszel – Charlotte Taylor, Anthony Authié, Roger Kilimanjaro, Baugasm és Antoni Tudisco – egyeztetett, hogy egy a G-osztály járműcsaládja által inspirált kollekciót készítsenek. A Mercedes, amely különös figyelmet szentel a feltörekvő technológiákra, a Circulor nevű blokklánc-startuppal is partnerségre lépett, hogy nyomon követhesse ellátási láncának kobaltkibocsátását.
A Lamborghini is kiadja első NFT-kollekcióját, amely csak egy “űrkulccsal” (Space Key) érhető el. Ezek a ritka űrkulcsok szénszálas kompozitok, amelyeket a Lamborghini 2019-ben kutatási céllal küldött a Nemzetközi Űrállomásra, és amelyek birtokosai öt limitált példányszámú műtárgyhoz férhetnek hozzá.
Az autógyártók ismerik a közönségüket és felismerik a minőségi popkultúra egyes példányainak jelentőségét. Ezek közé tartoznak például a nagysikerű “The Fast and the Furious” filmek. Egy Lykan HyperSport autót, amelyet a 7. részben Abu Dhabi felhőkarcolói közötti repüléshez használtak kaszkadőrkocsiként, a hozzá tartozó NFT-vel együtt tavaly májusban dobták piacra.
Az F1 Delta Time blokkláncjáték első digitális Forma-1-es autóját képviselő NFT-t 415 Ethereumért, azaz akkori árfolyamon hozzávetőlegesen 110 000 dollárért adták el egy rejtélyes NFT bálnának, “MetaKovan”-nek. “Egy igazi autót is vehettem volna ezért!” – szólalt meg a vásárló a Blockchain Gaming World podcast egyik későbbi epizódjában. Mivel az ETH értéke jelentősen nőtt a 2020 novemberi eladás óta, még mindig vita tárgyát képezi, hogy a szóban forgó NFT megérte-e a befektetést.
Forrás: thenftdrops.com
Vajon elterjedhet-e szélesebb körben az NFT értékesítés az autóiparban? Valóban képezhetnek-e értéket? A GameFi szektor minden más eddigi blokklánc-alapú projektnél erősebben hype-olja az NFT-ket, a játékon belüli ritka autók iránti kereslet egyfajta altrendként jelennek meg.
Az olyan játékok mint az Axie Infinity, drága belépési limiteket szabnak és azzal a szándékkal játszanak a felhasználók, hogy pénzt keressenek vele. Nem csak a szórakoztatás a cél. A közösségekben is egyre több vita zajlik arról, hogy az NFT-ket – legalábbis jelenlegi állapotukban – valóban érdemes-e megvásárolni. Míg egyesek azzal érvelnek, hogy a Web3 véget vethet a kapitalista zéróösszegű üzleti megközelítésnek, mások rámutatnak a jelenlegi megvalósítások különböző hibáira, például arra, hogy a legjelentősebb NFT projektek általában hihetetlenül centralizáltak.
A blokklánc és a kriptoipar még nagyon fiatal, az NFT-k pedig, még inkább. A metaverzum is még csak koncepcionális fázisban van, és bár sokan gyorsan egy kalap alá veszik a Web3-mal, még túl korai lenne tudni, hogy bármelyikük hogyan is fog kiteljesedni a jövőben.
A Web3 azt ígéri, hogy a végfelhasználókból tulajdonosokat fog csinálni és az emberek számára lehetővé teszi az általuk létrehozott adatok, információk feletti ellenőrzést, valamint azok pénzzé tételét. Ahhoz azonban, hogy ez létrejöhessen a vállalkozásoknak jelentősen meg kell változtatniuk üzleti modelljeiket a hosszú távú fenntarthatóság érdekében. A jelenlegi trendeket figyelembe véve az autóipari NFT-k gyártása gyors növekedési pályára kerülhet az elkövetkező években.
Ha tetszik, amit csinálunk és szeretnéd biztosítani, hogy a Cryptofalka továbbra is a megszokott minőségi tartalmakat tudja nyújtani az olvasók számára, a következő linken tudod támogatni a munkánkat. Köszönjük! 👋
Donation: ➡️ LINK ⬅️
Oldalunk ellenőrzött Brave alkotó, így ha Brave böngészőt használsz BAT segítségével is tudod támogatni a munkánkat.
—————————————————————————————————————————————————–
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!