
A blokklánc technológiát választja a Volvo is az elektromos autói gyártásához
A Volvo november 6-án bejelentette, hogy az elektromos autóihoz szükséges akkumulátorainak nyomon követéséhez a blokklánc technológiát fogja használni a szállítmányozási láncában. (Az előző hónapban mutatta be a Volvo a teljesen elektromos hajtású XC40 Recharge modelljét)
Blokklánc technológia, avagy a transzparens és megbízható adatok hálózata
A Volvo két akkumulátor beszállítójával is szerződést kötött arról, hogy a blokklánc technológiát használják a termékek nyomon követése érdekében. A két beszállító név szerint a kínai CATL és a dél-koreai LG Chem.
A Volvo így magyarázta az egyezséget:
A blokklánc technológia lehetővé teszi az adatok transzparens és megbízható forrását. Ez szignifikánsan növeli a nyersanyagok eredetének hitelességét, ugyanis utólag az alapanyag forrása már nem megváltoztatható a blokklánc technológia révén.

A megállapodás részeként a két beszállító fedezni fogja a Volvo akkumulátor szükségleteit az elkövetkező évtizedben, az új Volvo és a Polestar modellekhez is. Így elmondható, hogy a Volvo hosszú távon tervez a blokklánc technológiával!
Bizonyítottan konfliktusmentes övezetből származó nyersanyagok
A kezdeményezés segítségével a Volvo megpróbálja biztosítani és bemutatni, hogy az elektromos járműveinek akkumulátoraiban használt anyagokat a gyermekmunka előnyeinek kihasználása nélkül nyerik ki. Ez mellett szintén kiemelték, hogy ezek a nyersanyagok "konfliktusmentes" övezetekből származnak.

A Volvo Cars beszerzési vezetője, Martina Buchhauser így nyilatkozott:
A blokklánc technológia segítségével a beszállítóinkkal szoros együttműködést tudunk majd kialakítani. Így megtehetjük a következő lépést az ellátási lánc teljes nyomon követhetőségének biztosítása és a kapcsolódó kockázatok minimalizálása felé.
A szóban forgó blokklánc technológia tesztelése is megtörtént már a CATL beszállítónál, ezt a tesztet a Circulor és a software óriás Oracle végezte el még augusztusban. Az LG Chem egy másik megoldást használ a blokklánc technológia biztosítására. Ők a Responsible Sourcing Blockchain Network-öt az R3 blokklánc vállalatot és az IBM-et hívták segítségül ehhez a feladathoz.
A blokkláncon tárolt adatok tartalmazzák a kobalt eredetét, méretét, tömegét, a felügyeleti láncot is. Ez mellett biztosítják azt is, hogy az érintett szervezetek betartották-e a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet által megfogalmazott irányelveket.
Nem a Volvo az egyetlen multi, aki a blokklánc technológiát választja
Korábban a héten a Coca Cola is úgy nyilatkozott, hogy a blokklánc technológiát fogja használni a logisztikai láncában a palackok hatékony nyomon követése érdekében.
Egy Business Insideres cikk szerint a Coke One North America (CONA), egy a német software gyártó, az SAP által fejlesztett blockchain technológiát használ. A CONA a Coca Cola IT témákkal foglalkozó tech cége, amely az üdítő óriás palackozásának informatikai hátterét biztosítja.
A jelentés szerint a CONA egy olyan blockchain technológia platformot irányít, amely több franchise felügyeletét is elvégzi, ezzel napi 160 000 megrendelést feldolgozva. Ez magában foglalja a termékek gyártásával, palackozásával és szállítmányozásával kapcsolatos tevékenységeket a Coca-Cola termékeiből.
Az eredeti cikk szerzője és a háttérkép tulajdonosa a cointelegraph.com oldal.

Véleménye szerint a rendszer „egy kicsit el van rontva”, különösen a bejelentés és a listázás közötti rendkívül rövid időszak miatt.

Rekordméretű Ethereum felhalmozás történt: 883 millió dollár értékű ETH áramlott be egy nap alatt. Vajon ez egy új rali kezdete?

A memecoin piac 2025-ben is dübörög, és a teljes piaci kapitalizáció már meghaladja a 100 milliárd dollárt.

A CoinMarketCap szerint a listázott kriptovaluták száma több mint 11 millió, ami komoly aggodalmakat vet fel a piaci fenntarthatóság kapcsán.