Logo
Cryptofalka
Kezdőknek
Árfolyamok
Tagságok
Tőzsdék
Shop

A weboldalunk sütiket használ 🍪

Az Ön adatainak védelme fontos a számunkra! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozása, a webhelyhasználat megértése és marketing tevékenységeink támogatása érdekében sütiket alkalmazhat. További információ erről az Adatvédelmi Tájékoztatóban.
Így csábítja a MET a fiatalokat múzeumba

Így csábítja a MET a fiatalokat múzeumba

A Metropolitan Múzeum egy küldetésalapú metaverzum alkalmazást indított, és a virtuális hasonmását beköltöztette a Roblox játékplatformra, hogy ott érje el a fiatal látogatókat.

A Metropolitan múzeum összefog a Roblox-szal

A Metropolitan múzeum összefogott a Replica játékplatformmal, egy kiterjesztett valóságon alapuló alkalmazás létrehozására, amely a Roblox metaverzumán belül egy új élményhez kapcsolódik. Az alkalmazás - amelyet a Verizon technológiai partnerrel közösen hoztak létre - egy interaktív térképen keresztül vezeti a látogatókat 37 kiválasztott, a múzeumban szétszórt fizikai műtárgyhoz, amelyeket telefonon keresztül beolvasva további élményekkel gyarapodnak a felhasználók.

Bercoin bercode I Cryptofalka

"Mindig új közönséget szeretnénk elérni, és kreatív módokat keresünk a művészettel való kapcsolatteremtésre. A Replica segítségével képesek voltunk a technológia által elérni a gyerekeket és a fiatal művészetkedvelőket egy olyan térben, amellyel már most is foglalkoznak" - mondta Ken Weine, a Met külső ügyekért felelős alelnöke

Digitálisan viselhető műalkotások

Az alkalmazás küldetésalapú formátuma mellett egy további, a játékrajongók számára ismerős elem az, hogy a múzeum látogatói jutalmat kapnak az elkötelezettségükért. A fizikai művek - amelyek között van egy Kr. e. 530-ból származó márvány Szfinx, egy 16. századi japán sisak, Antonio Canova 18. századi "Perseus a Medúza fejével" című szobra és természetesen Van Gogh 1887-es "Önarcképe" - beolvasása lehetővé teszi a látogatók számára, hogy a különböző elemekből merített digitális viselhető tárgyakat importáljanak a Roblox platform saját leltárába. Ezek az új viselhető tárgyak - a digitális páncélruhák, Medúza-hajak és egyiptomi fáraó-maszkok mellett - a Roblox és a New York-i Metropolitan Művészeti Múzeum új együttműködésének részei. A Roblox-felhasználók mostantól Van Gogh híres szalmakalapjának digitális változatát szerezhetik be avatárjukhoz.

"Átalakítja a látogatók művészettel való kapcsolatát, és átformálja a múzeumban tett teljes utazásukat. A Replica nemcsak a művészettel való interakció lehetőségeit szélesíti ki, hanem egy teljesen új közönséget is bevonz, amely a mobilok iránt érdeklődik, és szenvedélyesen szereti a játékokat." - tette hozzá Kristin McHugh, a Verizon marketingért felelős vezető alelnöke.

A MET beköltözik a metaverzumba

A Met Múzeum a maga fizikai valójában is berendezkedett a Roblox virtuális világán belül. A játékosok a MET virtuális épületében párosításokat hozhatnak létre az általuk megszerzett tárgyakból, elhelyezhetik őket a múzeumi stílusú vitrinekben, és fényképeket készíthetnek újonnan felszerelt avatárjaikról történelmi jelenetekkel vagy olyan képekkel díszített fotófülkékben, mint például Katsushika Hokusai japán művész "A nagy hullám" című alkotása.
Ez a virtuális dimenzió "hozzáférést biztosít olyan tapasztalatokhoz, amelyek a fizikai világban nehezek vagy lehetetlenek lennének. Az emberek olyan művészeti és ruhadarabokkal is kapcsolatba léphetnek és felpróbálhatják azokat, amelyeket egyébként egy üvegvitrin mögött tartanának" - mondta Rebecca Kantar, a Roblox oktatási vezetője.
Weine szerint ez azért különösen különleges élmény, mert az igazi tárgyak fényérzékenyek, így ritkán kerülnek nyilvános kiállításra.  

Előre törnek a digitális trendek

A világjárvány idején a múzeum egy korlátozott példányszámú kiterjesztett valóság élményt hozott létre, a The Met Unframed-et, ahol a Verizon technológia lehetővé tette az online látogatók számára, hogy digitálisan felfedezzék a galériákat, és játékokat játszva feloldják a műalkotások AR-változatait. Korábban is próbálkoztak már hasonló megoldásokkal. A  Met 2017-ben indította az Open Access kezdeményezését, amelynek keretében több százezer művet digitalizáltak, és tettek mindenki számára elérhetővé a weboldalon keresztül. Weine szerint ez "óriási potenciált teremtett a játéképítésben rejlő új iterációk számára". Nem a Metropolitan múzeum az egyetlen kulturális intézmény, amely a digitális térben próbálkozik a fiatalok elcsábítására. A The British Museum nemrég jelentette be, hogy partnerséget kötött a The Sandbox Game vállalattal, hogy a platformon belül létrehozzák saját, immerzív terüket az NFT digitális gyűjtemények sora mellett.

Hogy mi is az a Cryptofalka Kereskedő Közösség?

Elemzések a jövő pénzéről a Bitcoinról és a többi kriptovalutáról! Havi oktatások, élő streamek, tippek, hírek, közösség! Ha szeretnél hatékonyan bekapcsolódni a digitális valuták világába vagy ha már ismerős a szakma de szeretnéd elmélyíteni a tudásodat és profitálni a digitális pénz forradalmából, akkor nálunk a helyed! Hiszen a Platformról minden információt, tippet és oktatást egy forrásból érhetsz el, méghozzá a szakma legjobbjaitól 2018-óta!

Válassz tagságaink közül

Bitcoin és kriptovaluta árfolyamok

Bitcoin BTC 0.24% $67,072.41
Ethereum ETH 0.55% $3,124.93
BNB BNB 0.03% $581.16
Solana SOL 0.76% $174.06
XRP XRP -0.28% $0.5223
Dogecoin DOGE -0.42% $0.1553
Cardano ADA -0.48% $0.482
Litecoin LTC 0.01% $84.23
További árfolyamok
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!