Mit keres a kínai Antchain blokklánc cég a foci EB-n?
A világ foci lázban ég. Jelenleg is zajlik a járványhelyzet miatt egy évvel később megrendezett futball Európa-bajnokság! A rajongók számára hatalmas eseményről beszélhetünk. Izgalmas mérkőzések, változatos helyszínek és a legnagyobb örömünkre a magyar válogatott is hősiesen helytállt. Aki figyelmesen követi az eseményt, annak feltűnhetett, hogy a mérkőzéseken megjelenő hirdetések egy része kínai betűvel van felírva. Vajon mi lehet az oka annak, hogy egy európai viadalt kínai cégek szponzorálnak? És vajon melyik cég/cégek lehetnek ezek? És hogyan kerül mindez egy blokklánccal foglalkozó híroldalra? Megmutatjuk!
Foci EB és a szponzorok
A fenti kérdésekre egyszerű, piaci alapú választ adhatunk, ugyanis óriási érdeklődés kíséri Kínában az európai foci életet. A 2016-os EB mérkőzéseit több mint 400 millió néző követte Kínában, ami nagyjából megegyezik az EU teljes lakosságával. Másrészt ezek a Kínai cégek terjeszkednének termékeikkel, szolgáltatásaikkal a nyugati világ irányába is. Ennek eredménye, hogy az UEFA első kínai szponzoraként 2016-ban megjelent az elektronikai eszközök piacán érdekelt Hisense. Majd őt követte 2018-ban az Alipay, 2021-ben pedig a Bytedance (Tiktok) és az Antchain.
Ez utóbbi cég egyrészt azért lehet számunkra feltűnő, mert a fenti márkanevek közül a legkevésbé ismert. Másrészt a blockchainnel foglalkozóknál a ,,chain” szót olvasva egyből bekattan valami. Az Antchain kapcsán sem tévedünk, ha a blokkláncra asszociálunk a név hallatán. Az a tény, hogy egy blokkláncban érdekelt cég támogat egy világeseményt már önmagában örömteli a kriptorajongók számára, ugyanakkor jól példázza azt az irányt, amiről ezen oldal hasábjain is rendszeresen írunk.
A blokklánc cégek ,,már a spájzban vannak”
Lenyűgöző ugyanis látni, hogy blokklánc technológiával, kriptoval foglalkozó cégek miként jelennek meg egyre másra a különböző szponzori tevékenységekkel. Gondolhatunk itt a Crypto.com-ra és a Tezosra a forma 1 kapcsán, vagy most például az Antchainre. Mindez azt jelenti, hogy ezek egy cégek egy jól átgondolt üzleti modell alapján működve, olyan termékkekkel, szolgáltatásokkal vannak jelen, amelyek egyre szélesebb érdeklődésre tarthatnak számot.
Antchain, mint hivatalos blokklánc partner
Ha a neve nem is, de az Ant Group és az anyavállalatának tevékenysége nem lehet teljesen ismeretlen számunkra. A cég ugyanis az alibaba.com oldalt is üzemeltető Alibaba cégcsoport alá tartozik. Korábban Alipay néven működött, ám ahogy egyre bővült a pénzügyi szolgáltatások terén kínált portfólió, így az Alipay csak egy ágazata lett az átnevezett Ant Groupnak. Ezen cégcsoport blokkláncokkal foglalkozó divíziója lett az Antchain.
Az Alipay már 2018 novemberében aláírt egy nyolc évre szóló szponzori megállapodást az UEFA-val és most ehhez kapcsolódott idén nyáron az Antchain is. Az öt éves globális együttműködés részeként a cég az EURO 2020 esemény hivatalos blokklánc partnereként jelenik meg.
Blokkláncra kerülő futball világ?
A megállapodás értelmében az UEFA és az Antchain közösen mérik fel annak a lehetőségét, hogy a szervezet működési területein miként alkalmazható a blokklánc technológia. Nem titkolt szándék az, hogy a labdarúgás, mint iparág, digitális átállását népszerűsítsék ezzel. Természetesen nem arra kell gondolni, hogy videójátékos formában zajlanak majd a jövő futball mérkőzései, hanem itt inkább az NFT-ről, rajongói tokenekről vagy a blokkláncon keresztül elérhető, mérkőzésekhez kapcsolódó eredményekről van szó.
Ez utóbbit támasztja alá az a tény, hogy az Alipay támogatásával adják át az EB gólkirályának járó trófeát is. A győztes adatai pedig megmásíthatatlanul felkerülnek a blokkláncra a digitális örökkévalóságnak. A trófea egyébként egy kínai karaktert (ejtsd: zhi) “支” formáz, amelynek jelentése fizetség, támogatás. A mezítlábas játékos szimbóluma az egyenlőség, azaz mindegy ki honnan származik, egyenlő esélyek illetik meg. A kupa alján látható hash kód pedig az Alipay blokklánc iránti elhivatottságára utal.
Összegzés
Azt, hogy melyik csapat nyeri a labdarúgó európa-bajnokságot még nem tudjuk. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a blokklánc technológia hétköznapivá válásával mindenki nyerhet. Ám mindez még sokáig eltarthat, de az irány mindenképpen jónak tűnik.
képek forrása: pixabay.com, frontier-enterprise.com.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás
Íme, egy szórakoztató, kategorizált ajándéklista, ami garantáltan mosolyt csal minden HODLER arcára.
A Bitcoin megtorpanása teret adott az altcoinok emelkedésének, miközben az XRP árfolyama az SEC-per lezárása révén hatalmasat emelkedett.
Elon Musk jogi lépéseket tett az OpenAI ellen, azzal vádolva a céget és a Microsoftot, hogy megszegték nonprofit küldetését és korlátozták a versenyt.
Az USA-ban a spot Ethereum ETF-ek napi beáramlása rekordot döntött, 12,9 millió dollárral túlszárnyalva a spot Bitcoin ETF-ek beáramlását.