Egyesült Királyság: az FCA célba veszi a kriptopromóciókat
Az FCA a mémeket sem hagyja figyelmen kívül
Legutóbbi körlevelében a hatóság a kriptoszektorban használt mémeket vette célba. Az ügynökség megjegyezte:"Láttuk, hogy a közösségi médiában mémeket és más hasonló közleményeket terjesztettek a felhasználók, akik gyakran nem voltak tisztában azzal, hogy ezek a szabályaink hatálya alá tartoznak".
Az FCA tudomásul vette a kriptovaluták és az online forgalmazott befektetési termékek növekvő népszerűségét. Ezért a javaslat célja a pénzügyi promóciókra vonatkozó meglévő iránymutatások korszerűsítése. A közösségi médiaszabályok olyan platformokra irányulnak, mint a YouTube, az Instagram, a Threads, a Discord és a Twitter.
"A pénzügyi influenszerek, más néven "finfluencerek" számának jelentős növekedését is megfigyelhettük a közösségi médiában, akik pénzügyi termékeket, különösen befektetési és hiteltermékeket népszerűsítenek".
Kezdeményezésük részeként a szabályozó hatóság külön foglalkozik majd a mémek használatával, amelyek a kriptoeszközök népszerűsítése során váltak elterjedtté. Az hatóság arra törekszik, hogy ezeket a látszólag könnyednek tűnő közléseket is bevonja pénzügyi promóciós rendszerébe.
Az FCA kiemelte, hogy ezek a promóciók kifejezetten a fiatalabb fogyasztókat célozzák meg. Ezért az iránymutatás tartalmazza "annak biztosítását, hogy az ügyfelek megfelelő tájékoztatást kapjanak" a megfelelő időben, és olyan módon, hogy azt megértsék, és ezáltal segítsék őket a hatékony döntéshozatalban". Az FCA továbbá hangsúlyozza, hogy a szabályozott pénzügyi termékek reklámozása az arra jogosult személy jóváhagyása nélkül, illetve a megfelelő engedély nélküli pénzügyi tanácsadás bűncselekménynek minősülhet.Szigorúbb és korszerűbb szabályozást hoz az FCA
Lucy Castledine, az FCA fogyasztói befektetésekért felelős igazgatója aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a hirdetések száma nem felel meg a fogyasztók védelmét szolgáló meglévő iránymutatásoknak. Az igazgató figyelmeztetett: "És akik törvénytelenül hirdetik a termékeket, azok ellen fellépünk". Korábban az FCA együttműködött a Reklámszabályozó Hatósággal (ASA), hogy a fogyasztókat és a befolyásos szereplőket felvilágosítsa a lehetséges kockázatokról. Most a fogyasztói csoportoknak, a kereskedelmi szervezeteknek, az influenszereknek, a közösségi médiaplatformoknak és az Egyesült Királyságban terjeszkedő tengerentúli vállalkozásoknak kell tudomásul venniük az iránymutatást. A "finfluencerek" növekvő hírnevének fényében az FCA aktívan együttműködik a nagy technológiai vállalatokkal. Ezek az együttműködések segítettek a szigorúbb reklámpolitikák végrehajtásában. insights.masterworks.com"2022 negyedik negyedévében az engedélyezett cégek által közölt vagy jóváhagyott pénzügyi promóciók 69%-a, amelyeket a beavatkozásunkat követően módosítottak vagy visszavontak, weboldalon vagy közösségi médiában közzétett promóciókat érintett."
Az új bejelentés összhangban van más szabályozási frissítésekkel is. Az FCA korábbi, júniusi javaslata a kriptoeszközöket a "korlátozott tömegpiaci befektetések" közé sorolta, ami szigorúbb szabályozási követelményeknek vetette alá őket.
A CBDC-re is figyelnie kellene az FCA-nak?
A brit fogyasztóknak értékesítő kriptocégeknek legkésőbb 2023. október 8-i határidővel alkalmazkodniuk kell a felügyeleti hatóság iránymutatásaihoz. Ez magában foglalja a kriptovalutákba való befektetés ösztönzésének megtiltását, egyértelmű kockázati figyelmeztetések bevezetését és a 24 órás "cooling" időszak bevezetését. Mindeközben a központilag támogatott digitális valuta aggodalmakra ad okot az országban. Nemrégiben egy 50 000 brit állampolgár körében végzett felmérés során kiderült, hogy aggódnak a felügyelet és a CBDC által okozott pénzügyi instabilitás lehetősége miatt.A MicroStrategy 1,11 milliárd dolláros Bitcoin-vásárlását több mint 8 millió vállalati részvény eladásával finanszírozta.
Legfrissebb fejlemények összefoglalója a Polkadot ökoszisztémából, hogy a könnyedén naprakész maradj a legújabb trendekkel kapcsolatban.
Ahogyan a szeptember halad, a mém érmék jó választásnak tűnnek azon kockázatkedvelő kereskedőknek, akik diverzifikálnák portfólióikat.
A Ford és a Toyota innovatív megoldásaival az autók nyomon követése biztonságosabbá válik, a tulajdonjog pedig átláthatóbb.