
Első metaverzum divathét a Decentralandban
A Decentraland újabb elsőséget söpörhetett be azzal, hogy megrendezte az első divathetet a metaverzumában.
A divat a metaverzum egyik zászlóshajója
Az első metaverzum zenei fesztivál megrendezése után a Decentraland március 24. és 27. között rendezte meg az első metaverzum divathetet (metaverse fashion week – MVFW). Számos jelentős tervező képviseltette magát és digitális kollekció felvonult az első digitális divathéten. A decentralandben több ehhez köthető esemény és nyilvános verseny is lezajlott.

forrás: Decentraland
Az MVFW-t a Decentraland Foundation kreatív igazgatója, Sam Hamilton és az MVFW vezetője, Giovanna Casimiro tervezte. A hagyományos divatbemutatókkal ellentétben, amelyek a hétköznapi polgárok számára nem elérhetőek, a Decentraland MVFW mindenki számára nyitott volt, aki be tud lépni a metaverzumba. Itt bárki bemutathatja a terveit, és beülhet az első sorba is.
Hamilton egy tavalyi interjú során említette, hogy a divat a metaverzum jelentős részévé vált. Hangsúlyozta azonban, hogy az MVFW-nél elsődleges céljuk, hogy egy mindenki számára egyformán elérhető, nyílt forráskódú eseményt biztosítsanak. Így fogalmazott:
“De végső soron amit csinálunk, az a közösségért van, tehát nagyon felhasználó-központú. Ingyenes, minden elérhető mindenki számára. Lesz néhány látványos előadás. Lesznek viselhető eszközök a legjobb felhasználóink számára, akik ilyen tartalmakat szeretnének látni”.
Divatesemények 4 napon keresztül
A négy nap alatt Decentraland kifutó bemutatókat, divatélményeket, pop-up üzleteket, paneleket, kiállításokat és afterpartikat rendez.
A rendezvény a Decentraland új luxusdivat-negyedében kerül megrendezésre, ahol már számos olyan neves márka üzletei találhatók, mint például a Tommy Hilfiger. Az eseményeket a divatnegyedben található új Selfridges metaversum üzletének leleplezése nyitotta.
A résztvevő márkák digitális ruhadarabokat állítottak ki a virtuális kifutókon sétáló avatárokon. A központi kifutó adott otthont a legtöbb luxusmárka bemutatójának. Ez a kifutó az egyes márkák témájához igazodott, ezen kívül volt egy második kifutó, ahol a mainstream, szélesebb rétegek számára elérhető márkák jelentek meg, a harmadikon pedig a közösségi tervezők színpada volt
Az esemény során a felhasználók a kiállított divatcikkeket NFT-ként vásárolhatták meg, hogy felöltöztessék saját avatárjaikat. Egyes NFT-ket az adott darab fizikai változatára is lehet majd cserélni.

forrás: hypebae.com
A művészet és a film is fontos szerepet kapott az esemény során. A CashLabs művészeti galériájában és vetítőtermében olyan neves divatfilmeket lehetett megtekinteni, mint a Chanel és a House of Lanvin.
Luxus divatmárkák és közösségi terek
Az eseményhez csatlakozott a Paco Rabanne, Dolce & Gabanna, Etro, Tommy Hilfiger, Dundas, Cavalli, Nicholas Kirkwood és Elie Saab. A résztvevő márkák új kollekciókat vagy meglévő darabok új értelmezését mutatták be.
Az Evangelo Bousis egyike volt azoknak a márkáknak, amely megosztotta elképzeléseit az új metaverzum kollekcióval kapcsolatban. Híres darabjaik kísérleti replikáira koncentrálnak, amelyek nem feltétlenül követik a fizika szabályait. Az Evangelo Bousis alapítója az unortodox darabok tervezése iránti lelkesedésüket megosztva kijelentette:
“A metaverzum lényege, hogy megálmodjuk és megcsináljuk ezeket a fantasztikus kreációkat, amelyeket a való életben nem lehet viselni. Azt mondom [Peter Dundas tervezőnek], hogy fel kell ugranod a vonatra, különben lekésed azt. Úgy gondoljuk, hogy ez a jövő.”

forrás: numeroberlin.de
Az Auroboros kifejezetten digitális világra tervezett kollekciója olyan extravagáns darabokat vonultat fel, amelyek a fizikai valóság határait feszegeti.

forrás: numeroberlin.de
A tervezői márkák mellett számos híres digitális divatkollekció, mint például a The Fabricant, Az Auroboros és a DressX is csatlakozott a divathéthez. Emellett olyan márkák, mint a Coach, Axel Arigato, Ester Manas, Wandler, Eytys és Osoi is kiállítják digitális kiegészítőiket egy virtuális boltban.
A Fabricant arra kérte a résztvevőket, hogy a divathoz való nyílt hozzáférés keretében küldjék be a márka első kollekciójának átdolgozott terveit. A hat nyertes újraértelmezett terveket közönségszavazáson választották ki, és a kifutón mutatták be. A divathetet az Auroboros digitális haute couture márka Biomimicry kollekciója zárja, amelyet NFT-sorozat formájában árvereznek el.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás
TÁMOGASD A CRYPTOFALKA MŰKÖDÉSÉT
Ha tetszik, amit csinálunk és szeretnéd biztosítani, hogy a Cryptofalka továbbra is a megszokott minőségi tartalmakat tudja nyújtani az olvasók számára, a következő linken tudod támogatni a munkánkat. Köszönjük! 👋
Donation: ➡️ LINK ⬅️
Oldalunk ellenőrzött Brave alkotó, így ha Brave böngészőt használsz BAT segítségével is tudod támogatni a munkánkat.
—————————————————————————————————————————————————–
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!