
Sajtótermékek helyzete a kriptovaluta piacokon
A kriptovaluta világ sajtótermékei is innovációs kényszerrel és erősödő versennyel néznek szembe. Bemutatjuk mi jellemzi ezt a piacot!
A bika piacon nehéz kihámozni az értékes híreket
A különféle sajtótermékek kiemelt célja a tájékoztatás. Hírekkel és információkkal látják el olvasóikat, nézőiket, hallgatóikat a világ dolgairól vagy akár csak annak egy szűkebb szeletéről. Nincs ez másként a kriptovilág sajtótermékei esetében sem. Egy bikapiac azonban nem csak az árfolyamra, hanem a piacon tevékenykedő vállalkozások számára is kedvező hatással van. Megmutatjuk mit jelent mindez a sajtópiacon.
Honlapunk a cryptofalka.hu egyik célkitűzése az, hogy naprakész tájékoztatást adjon a kriptovaluták világának legújabb híreiről. Ennek a piacnak ugyanakkor speciális küldetése a hírek ismertetése mellett az oktatás, tanítás is. A blokklánc és kriptovaluták világa annyira fiatal még, hogy sokan nem is tudják mit jelent, mire jó és miben változtathatja meg az életünket. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy ez is egy piac, ahol a cégek amellett, hogy szeretnék kiszolgálni az ügyfelek (jelen esetben az olvasók) igényeit, mindezt kellő gazdaságosság mellett kívánják megvalósítani.
Ezért van az, hogy a bikapiac esetén, amikor a main stream média is felkapja a Bitcoin újabb magasságokba emelkedő árfolyamának a hírét, akkor egyre másra jönnek elő a különféle új hírportálok és erősödik a hírverseny is. Sajtókörökben elhíresült az a történet, amikor a 2013-as bikapiac idején az árfolyam 10 dollárról 100 dollárra emelkedett, a BBC News és a CNN újságírói megpróbálták megszólaltatni a Bitcoin vezérigazgatóját, hogy miként kommentálja a cég értékének megtízszereződését. Nos mint azt tudjuk, nem jártak sikerrel.
Régi motorosok a satjópiacon
Talán nincs még egy olyan szektor a világon, amely olyan dinamikusan változna, mint a kriptovaluták szegmense. Ezzel a ténnyel a meglévő hírportáloknak éppúgy szembe kell nézni, mint az új versenyzőknek. Abban valamennyi ágazati szakember egyetért, hogy a fogyasztói igények kiszolgálása a legfontosabb dolog és ebben a kérdésben fogyasztók igenis igényesek. Fontos továbbá megjegyezni a korrekt tájékoztatásra való igényt is. Látható ugyanis egy határozott elmozdulás a hiteles és objektív tájékoztatás felé. A kriptovilág meghatározó hírportáljai kifejezetten nagy hangsúlyt fektetnek a tárgyilagos tájékoztatásra, még akkor is, ha esetleg nem minden új innovatív ötlet feltétel nélküli támogatói vagy rajongói. Ezen a piacon ugyanis a sajtó még nagyobb hatalommal rendelkezik, ahhoz, hogy akár egy szisztematikus kampánnyal alacsonyabb piaci méretű coinok árfolyamát megmozgassa a saját érdekei miatt. Éppen ezért üdvözlendő, hogy létrejött a Kriptoújságírók és Kutatók Szövetsége, amely pont az etikus és objektív tájékoztatást hivatott felügyelni.
Innovatív példák, Decrypt token (DCPT)
A fenti törekvést támasztja alá az is, hogy a Cointelegraph és a Crypto Briefing esetén is a korábbi főszerkesztőket nevezték ki ügyvezető igazgatónak. Ami annak fényében kifejezetten fontos, hogy egy kutatás szerint az amerikaiak 75%-a nem bízik meg a sajtóban. Sajnos ez is egy elszomorító globális indikátor. A fogyasztókat célzó új ötleteket illetően az említett Crypto Briefing érdekes dologgal állt. Létrehozta a Decrypt hírplatformot és hozzá kapcsolódóan a Decrypt Tokent (DCPT). A koncepció pedig egyszerű, az olvasásért DCPT-t kap az olvasó, amit be tud váltani különböző termékekre. Pólókra, rendezvényekre, előfizetésekre. A cél a fogyasztói hűség kialakítása egy olyan egyedülálló módon, ahol lényegében a fogyasztásért nem fizetnie kell az olvasónak, hanem jutalmat kap érte.
A hírversenybe a közelmúltban szállt be a CoinMarketCap is, amelyet a piacvezető információ forrásként tartott a szakma eddig is számon. Már ami az elemzéshez szükséges adatokat illeti. Ezúttal viszont létrehozták az Alexandria nevű aloldalt, amelynek legfőbb célkitűzése a kezdők tájékoztatása. Erre az a felismerés vezetett, hogy ha valaki rákeres a Bitcoin szóra – ami bikapiacon azért nem túl ritka - akkor a CoinMarketCap az első találatok között van. Ezeket a lelkes érdeklődőket viszont azonnal meg kell ragadni és ehhez egy minőségi oktatási oldal a legjobb eszköz, amely tartalmazza az alapokat.
Új szereplők a hírversenyben
Jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon van e még hely ezen a piacon új szereplőnek. A válasz természetesen az, hogy mindig van. Csak meg kell találni a megfelelő piaci rést és a megfelelő célcsoportot. Ezt a szemléletet helyezte a középpontba a The Pomp Podcast-et is működtető Blockworks cég is, amely 2018-as alapítását követően 2020 tavaszára olvasói 80%-át elveszítette. Ekkor gondolták azt, hogy újrapozícionálják magukat és a cég fókuszát a növekvő intézményi befektetői réteg tájékoztatása felé fordították.
Hasonlóan gondolkodott Ran Neuner, a CNBC Crypto Trader című műsorának házigazdája is, aki a mostani bikapiac alatt indította be a világ első élőközvetítésű kripto csatornáját, amelynek célközönségét a rutinosabb kriptosok teszik kis. Elmondása szerint a Crypto Banter youtube csatornát a Bloomberg és a CNBC kombinációjaként kell elképzelni, ami hitelesen, ugyanakkor szórakoztató módon nyújtja a híreket és elemzéseket. Tevékenysége pedig összhangban van a Deloitte 2021-es ágazati riportjával, amely megállapította, hogy a fogyasztók igénylik a személyes törődést. Szerinte a közelmúltban indított CoinDesk TV pont ezt a személyes és interaktív kapcsolatra épülő tájékoztatást képtelen megvalósítani és így elhibázott terméknek tekinthető. Persze ez is csak egy vélemény és pont egy konkurens termékről.
Kriptovaluta sajtótermékek helyzetének összefoglalója
Akárhogy is legyen, azt a fenti folyamatok jól érzékeltetik, hogy a médiapiac a kriptovalutákkal együtt egy bikapiacon van. A fokozott érdeklődést és fogyasztói igényeket a legkülönfélébb módon és ötletekkel próbálják kielégíteni. Azt pedig majd az idő és a következő medvepiac hossza dönti el, hogy melyik lesz ebből hosszútávon is életképes termék.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás

Az Ethereum teljes értékzárolása (TVL) 2022 óta nem látott szintekre emelkedett. Vajon az ETH árfolyama is profitálhat ebből a növekedésből?

Egy szerencsés gyűjtő 50 dollárért vett egy kártyacsomagot, és talált benne egy különleges lapot, ami egy teljes Bitcoint ért.

A cég aktívan készül a MiCA szabályozási keretrendszerének való megfelelésre, amely egységes szabályozási környezetet teremt a kriptoeszközök számára.

A Bitcoin-tematikájú mém érme, a BTC Bull Token ($BTCBULL) még csak hétfőn indult, de csütörtökre már meghaladta az 1 millió dolláros gyűjtést.