Logo
Cryptofalka
Kezdőknek
Árfolyamok
Tagságok
Tőzsdék
Shop

A weboldalunk sütiket használ 🍪

Az Ön adatainak védelme fontos a számunkra! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozása, a webhelyhasználat megértése és marketing tevékenységeink támogatása érdekében sütiket alkalmazhat. További információ erről az Adatvédelmi Tájékoztatóban.
NFT-k forradalmasítják a gamerek és játékgyártók kapcsolatát

NFT-k forradalmasítják a gamerek és játékgyártók kapcsolatát

Napi szinten több játékfejlesztő jelenti be közeledését a blokklánc alapú Metaverse-hez, melyet sokan az „új internet”-ként emlegetnek. Hol kapcsolódnak be ehhez az NFT-k?

 

Játékok és játékosok az NFT-k világában

A játékosok jutalomban részesülnek, fejlesztik tárgyaikat, előrelépnek a ranglétrán, folyamatosan erősödnek. Ezeknek a céloknak egyesek rendkívüli értéket tulajdonítanak, és minden héten átlagosan 30 órát töltenek szeretett világukban. Jelentős összegeket költenek alkalmazáson belüli vásárlásokra is, például fegyverekre és páncélokra, amelyektől erősebbek és hatékonyabbak lesznek. Többen fizethetnek is azért, hogy felgyorsítsák haladásukat és gyorsabban érjék el a magasabb szinteket.

A 170 milliárd dollár értékű és rohamosan növekvő globális játékipar értéke több, mint a filmipar és a zeneipar értéke együttvéve. Sok forog tehát kockán, a cégeknek minden erejükkel a játékosok megtartásán és bevételük megőrzésén kell dolgozniuk.

A gyártók bevételének legnagyobb részét a játékon belül történő vásárlások teszik ki. A különleges kinézetű és képességű fegyverek birtoklásáért, egyesek havi szinten dollárok ezreit fizetik. Egyes játékokban pénzért cserébe felgyorsítható az előrehaladás, vagy új küldetések és feladatok lesznek elérhetők.

Fontos megjegyezni, hogy a virtuális térben elért sikerek sokszor félrevezetők. A különféle játékok remek kikapcsolódást nyújthatnak a nap végén, fejleszthetik képességeinket, valamint remek közösségformáló erejük van. Függőség azonban ugyanúgy kialakulhat, ilyenkor az online térben töltött idő már a mindennapi tevékenységek rovására mehet, a "befektetett" pénz pedig súlyos konfliktusokat eredményezhet. Ezért a megfelelő egyensúly megtalálása kiemelt fontosságú.

Korábban a World of Warcraft példáján mutattuk be az NFT-k szerepét a játék iparban, azt itt tudod megtekinteni.

Bitcoin és kriptovaluta kereskedés I Cryptofalka

 

Kereskedő oldalak árnyékában

Az egyik legsúlyosabb precedens, Kínához kapcsolódik. A Tencent, a világ legnagyobb videojáték-kiadója 6,2 millió dolláros kártérítéssel pereli a DD373.com-ot azért, mert lehetővé tette a Dungeon Fighter Online játékosainak, hogy virtuális érmékkel és egyéb játékon belüli tárgyakkal kereskedjenek a webhelyükön.

A bíróságon a Tencent ismertette álláspontját, miszerint a játékosok által megszerzett virtuális tárgyaknak nincs valós értéke, és örökké a Tencent tulajdonát képzik. A Tencent szerint még az a virtuális érme is, amely megvásárolható a platformjukról, hogy más játékon belüli tárgyakra cseréljék, „szolgáltatási díjat” jelent. Tehát a senki nem kereskedhet játékon belüli eszközeikkel a platformon kívül, mert azok mindvégig a vállalat tulajdonában voltak.

A legtöbb játékgyártó ugyanezt az elvet követi, mert a kereskedőoldalak segítségével, megkerülhető, vagy mérsékelhetik a tranzakciós díjak kifizetése.

A képen látható kés, a Counter-Strike: Global Offensive játék egyik egyedi darabja. A ritka tárgyért 2020-ban 15 ezer dollárt fizettek, ami jelenlegi árfolyamon, körülbelül  4,4 millió forintnak felel meg. Fontos leszögezni, hogy a kés tulajdonosa semmilyen extra képességhez nem jut a drága fegyver bírtokában.

 

Teljes kontroll

Jelenleg a legtöbb hagyományos játék csak korlátozott, előre meghatározott gazdasági tevékenységek végzését teszi lehetővé. Mindenki köteles ugyanazt a kereskedési rendszert használni, és kizárólag meghatározott értékekkel kereskedhet. Ezeknek az eszközöknek  csak a natív játékokban van tehát értéke.

Mivel a játékokat és eszközöket licenc alapon bocsátják a felhasználók rendelkezésére, ezért azok továbbra is a gyártók tulajdonában maradnak, úgymond béreltek. Egyes emberek dollár tízezreket és több ezer óra munkát fektetnek  be egy-egy karakter elkészítésébe és felépítésébe. Ettől függetlenül ők is csak "bérlők", ezért sok éves munkájuk és befektetésük egyetlen kattintással törölhető, minden jogi következmény nélkül.

Ezek a csalódások rendszeresen előfordulnak a játékok világában. A Delisted Games webhely első kézből értesül a csődöt jelentett projektekről, majd azonnal értesíti olvasóit. Az idő előtti csődöt jelentő  játék egyik aktuális példája, a Call of Duty kínai verziója. A fejlesztők bejelentették az augusztusi leállást, de Július végéig engedélyezték a vásárlásokat. 

 

Természeti katasztrófák

Katasztrofális kudarcok fordulhatnak elő, például tűz vagy áradás során kritikus adatközpontban, amely eltünteti a megszerzett tárgyakat, a számlákat, vagy akár az egész világot. Márciusban a Rust túlélési játék szerelmesei napokig csak korlátozottan fértek hozzá karakterükhöz, mivel a létfontosságú szerverek, szó szerint kigyulladtak. Bár az eset sokkal rosszabb is lehetett volna, ez még mindig elég komoly hiba volt egy valós időben futó játékban, függetlenül attól, hogy képes-e  a felhasználó bejelentkezni, vagy sem.

Végül a szabályozások és az engedélyezési megállapodások megváltoztatása a játékosokat is megfoszthatja a hozzáférés lehetőségétől. Az engedélyezési korlátozások miatt például a Star Trek Online európai játékosai, már nem férnek hozzá a játékhoz, ha Hong Kongba költöznek. Nevetségesnek tűnik az online térhez való hozzáférés blokkolása területi alapon, különös tekintettel a játékok és a virtuális világok határok nélküli jellegére nézve.

Ezek a különféle esetek rávilágítanak a digitális tulajdonjogok egyoldalúságára. Eddig a játékosok körében nem volt kiemelkedő igény a tényleges tulajdonjogra, de a blockchain alkalmazások növekvő számának köszönhetően hamarosan forradalom következhet be, amennyiben a felhasználók elkezdik követelni tulajdonjogukat.

 

Az NFT forradalmat robbanthat a játék iparban?

Tokenizált alkalmazásra példa, az F1 Delta Time, az Animoca Brands és a Forma-1 által létrehozott blockchain játék. A játékban létező minden tartalom a játékosok tulajdonában lehet. Az autók, alkatrészek, gumik, sőt a sofőrök és a versenypályák, amelyeken versenyeznek, olyan NFT-k, amelyeket játékban lehet használni, vagy harmadik fél piacán lehet velük kereskedni. Ennek eredményeként az F1 Delta Time-hoz köthető értékek független mozgása, már hatalmas piacot jelent. 

Az NFT-k lehetővé teszik az interoperabilitást és a platformokon átívelő funkcionalitást is, vagyis maguk a digitális eszközök válnak a játékélmény középpontjává. Ahogy egyetlen sakkfigurát is bírtokolhatunk, amellyel sokféle táblán használhatunk, végül a kiegészítők is birtokolhatóak lesznek, mint NFT. Ezek az tokenek különböző játékokban lesznek használhatóak, vagy hozzáférhetnek különböző világokhoz. A Metaverse tehát közel van.

Amint egyre több gyártó ismeri fel és kezdi alkalmazni a blockchain technológiát, úgy fog erősödni a közösség igénye, az elmaradottabb, régi modellt követő kiadók felé.

 

Összefoglalva

A világ egy decentralizáltabb és igazságosabb globális internet felé halad. Ezt alátámasztja a blockchain technológia, elszámoltatható, átlátható és megváltoztathatatlan alapinfrastruktúrája. Ezt egy olyan ösztönző modell hajtja, amely megjutalmazza azokat a közösségeket, amelyek értéket teremtenek, védenek és fenntartanak. Az új digitális gazdaság egyensúlyba hozza a pénz és a hatalom áramlását, csökkenti a közvetítők virtuális világra gyakorolt ​​hatását, és végül megszabadítja a felhasználókat az évtizedes korlátozásoktól.

Ez nagyszerű a játékosok számára, de sok hagyományos játékkiadó attól tart, hogy ez az új NFT-s irányzat negatív hatással lesz bevételükre.

 

További ajánlott cikkeink:

  1. Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
  2. Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
  3. Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
  4. Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
  5. Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
  6. Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás

Hogy mi is az a Cryptofalka Kereskedő Közösség?

Elemzések a jövő pénzéről a Bitcoinról és a többi kriptovalutáról! Havi oktatások, élő streamek, tippek, hírek, közösség! Ha szeretnél hatékonyan bekapcsolódni a digitális valuták világába vagy ha már ismerős a szakma de szeretnéd elmélyíteni a tudásodat és profitálni a digitális pénz forradalmából, akkor nálunk a helyed! Hiszen a Platformról minden információt, tippet és oktatást egy forrásból érhetsz el, méghozzá a szakma legjobbjaitól 2018-óta!

Válassz tagságaink közül

Bitcoin és kriptovaluta árfolyamok

Bitcoin BTC 3.34% $71,344.44
Ethereum ETH 1.92% $3,583.7
BNB BNB 2.66% $584.88
Solana SOL 3.48% $187.74
XRP XRP 1.85% $0.6233
Dogecoin DOGE 14.83% $0.2166
Cardano ADA 3.06% $0.6563
Litecoin LTC 0.96% $94.95
További árfolyamok
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!