
A blokklánc technológia megjelenése a háztartásokban
A blokklánc technológia már egyre inkább kezd elterjedni a háztartásokban is és lassacskán elmondható, hogy a mindennapi élet részévé válik.
Blokklánc technológia a mindennapokban
A blokklánc technológia már ismerős a kriptovaluta tulajdonosok és a nemzeti bankok számára, valamint egyre gyorsabban terjed a játékosok körében is. Az iparban, különösen az ellátási lánc menedzsmentben is elkezdtek megjelenni a technológia különféle alkalmazásai. Rajtuk keresztül a blokklánc a háttérből, láthatatlan módon javíthatja a háztartás körülményeit, például biztosíthatja a jó minőségű élelmiszereket vagy megakadályozhatja a gyógyszer hamisítást. Ennek ellenére az otthon lehet a blokklánc végső határa.
A blokklánc elterjedtsége háztartási szinten eddig meglehetősen alacsony, de a mindennapi használat semmiképp sem utólagos szempont a blokklánc fejlesztők számára. Christoph Jentzsch, Simon Jentzsch és Stephan Tual, akik 2016-ban létrehozták a The DAO-t – az első rövid életű decentralizált autonóm szervezetet (DAO) – ugyanabban az évben bemutatták a Slock.it-et, „a blokklánc technológia első fizikai megvalósítását” is.

A Slock.it technológia biztonságosan, nem közvetített módon kapcsolta össze a Dolgok Internetén (Internet of Things, IoT) található eszközöket, például zárakat és fizetési rendszereket, amelyeket többek között tárgyak és ingatlanok bérlésére lehet használni. 2019-ben a Slock.it felvásárolta a Blockchain.com-ot, amely a mai napig kínálja ezeket a szolgáltatásokat.
Az otthoni élet jobbá tétele
Az IoT-eszközök interakciójának elérése óriási kihívás. Globális szinten foglalkoznak vele, de a probléma sok otthonban érződik, ahol az Amazon Alexa, az Apple HomeKit, a Google Assistant és a Samsung SmartThings ökoszisztéma gyakran együttműködés nélkül funkcionál, az egyikkel sem kompatibilis okoseszközökkel egyetemben. Az otthoni intelligens technológia kezelhetőbbé tétele érdekében a Connectivity Standards Alliance 247 résztvevővel és 190 alkalmazóval létrehozza a Matter-t, egy átfogó blokklánc alapú csatlakozási protokollt. A Matter várhatóan idén, két év késéssel kerül majd bemutatásra.
A zöld energia egy másik olyan terület, ahol a blokklánc a nagyszabású megoldásoktól a háztartások felé mozdulhat el. A Whygrene blokklánc és felhőalapú szoftver lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy „virtuális erőműveket” hozzanak létre, amelyek lényegében saját energiakereskedőikké teszik őket. A projekt jelenleg kereskedelmi kísérleti szakaszban van.
A Whygrene a közszolgáltatókkal és a napelemek, akkumulátorok, valamint elektromos járművek tulajdonosaival működik együtt. Azok a felhasználók, akik elektromos társaságukon keresztül csatlakoznak, feltölthetik elektromos autóikat a nap csúcsidőn kívüli időszakában is, amikor az energiaárak alacsonyak. Csúcsidőben, amikor az árak magasabbak, az eltárolt többletenergiát visszaadják a közüzemnek. Az alkotó, Patrick Phelps elmondása szerint a felhasználók potenciális esetben a Whygrene-t nem csak az autók töltési költségeinek fedezésére használhatnák, hanem profitot is szerezhetnének belőle. A fogyasztók a krediteket és visszafizetéseket fiat valutában látnák, a színfalak mögött viszont a rendszer egy CryptoJoule nevű tokennel működne.
A Whygrene szoftver adaptálható lehet a fogyasztói kereslet megoldandó eseteire is, mint például az otthonok fűtésére és hűtésére, amelyek jellemzően a háztartás legnagyobb energiaszükségletét teszik ki. Otthoni akkumulátor használatával a rendszer fűthetné vagy hűthetné az otthont csúcsidőn kívül, közvetlenül azelőtt, hogy lakói hazajönnek a munkából vagy az iskolából. Ha megugrik a kereslet, ki is kapcsolhatna, így a fogyasztók pénzt takaríthatnának meg nemcsak a megőrzéssel, hanem a virtuális erőmű előnyeivel is. Phelps szerint az akkumulátortechnológia fejlődésével új lehetőségek is megjelennek majd.
Blokklánc technológia a szórakoztatóiparban
A blokklánc alapú tartalomszolgáltatók vegyes sikerrel próbálták kihívni a hagyományos médiát. A blokklánc alapú streaming platformok számos előnnyel rendelkeznek a Web2 technológiával szemben, különösen a zene esetében. Ilyen például a Web3 élő közvetítés új gazdasági modellje, amely megfizethetőbbé teszi azt, ráadásul valós kontrolljuk van az alkotóknak a termékük felett. Így a Web3 jobban alkalmazkodik a réspiacokhoz, mivel mostanában praktikusabb a kisebb méretű események streamelése, mint korábban volt. A nagynevű tehetségek és a nagyvállalatok is bekapcsolódtak, de úgy tűnik, hogy a Web3 egyelőre kevés veszélyt jelent a kábeltévé és a YouTube hegemóniájára.
Ellentétben a Matter-rel, amely egyszerűsítené a technológia otthoni használatát, valamint a Whygrene-nel, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy egy segédprogram által üzemeltetett programban részt vegyenek, a blokklánc alapú szórakoztatás megköveteli a technológiája bizonyos fokú folyékonyságát azáltal, hogy kriptovalutában történő fizetést ír elő vagy nem helyettesíthető tokeneket (NFT) használ jegyvásárláshoz vagy szuvenírként. Egyelőre nem tudni, hogy mindez előmozdítja-e majd a technológia befogadását. A feltörekvő "mozogj és keress" trend, amely szorosan a rendkívül sikeres play-to-earn, azaz "játssz és keress" modellen alapul és egyformán rejtélyes a kripto ismeretekkel nem rendelkező felhasználók számára, nagyobb ígéretet rejthet magában az általa nyújtott pénzügyi motiváció révén.

Mi is az a "move-to-earn"?
Az OliveX, egy digitális egészség- és fitneszcég, valamint az Animoca Brands játékgyártó spinoff vállalata, a move-to earn, azaz mozogj és keress egyik kiemelkedő példája. A játékmódot, a kiterjesztett valóságot és a move-to-earn által nyújtott élményeket használja az edzés ösztönzésére. A jelenleg Alfa szakaszban lévő OliveX Dustland Runner játéka egy disztópikus jövőben játszódik, ahol a világ sorsa azon múlik, hogy a főszereplő képes-e átfutni egy pokoli tájon, hogy kézbesítsen egy csomagot. A való világban a játékosok okostelefonnal a kezükben, fejhallgatóval futnak. Kerékpárosoknak szánt Dustland Rider játék is készül, illetve egy fitnesz témájú metaverzum is létezik már, amelybe vállalati partnerek is beépültek.
A játék, sok versenytársától eltérően, nem igényel befektetést NFT-be a játék megkezdéséhez, de végül megköveteli, hogy a játékosok legalább egy Kettlemine NFT-vel rendelkezzenek ahhoz, hogy elkezdhessenek keresni. A játékosok „teljesítési jegyeket” kapnak feladataik elvégzéséért és a jegyek végül DOSE érmékre lesznek válthatók. Az OliveX megvásárolta a Bored Ape Yacht Club #8222-t, a Buster néven ismert majmot, aki a Dustland szereplője lesz. Egy Operation Ape: Exclusive Access Pass NFT birtoklása lehetővé teszi majd a játékosoknak, hogy a DOSE-t ApeCoin-ra cseréljék.
Az OliveX társalapítója és vezérigazgatója, Keith Rumjahn így nyilatkozott:
A Buster, egy másik NFT projekt Dustlandbe történő integrálásával reméljük, hogy olyan kreatív környezetet alakíthatunk ki a játékosok számára, amely elősegíti az együttműködés és az interoperabilitás szellemét.
Összefoglalva
A fentiek alapján egyértelműen látható, hogy a blokklánc technológia valóban egyre inkább kezd elterjedni a háztartásokban és lassacskán a mindennapi élet részévé válik. Egyre több vállalat és szolgáltató kezd fókuszálni a kripto világot kevésbé ismerő ügyfelekre, elősegítve ezzel az új applikációk és technológiák globalizációját.
Idővel kiderül, mit is jelent ez pontosan a jövőbeli életünk számára, mindenesetre izgalmas és hasznos lehet már most nyomon követni ezeket az újdonságokat.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás

Nehéz nem bullishnak lenni a 2024-es Bicoin és kripto piaccal kapcsolatban. Ezek azok a katalizátorok, amik jövőre extra löketet adhatnak.

Merülj el az Ordinals Wallet segítségével a BTC hálózaton ébredező Ordinals és BRC20 őrületben, és fedezd fel az altcoinok új világát.

A feltételezhetően elhibázott utalás a Bitcoin 14 éves történetében a nyolcadik legmagasabb tranzakciós összeget eredményezte.

Reális a szökés veszélye az ügyészség beadványa szerint, ezért Changpeng Zhaónak az Egyesült Államokban kellene maradnia a februári ítélethirdetésig.