Play-to-Die: Te kipróbálnád?
Mi lenne, ha a halál a kripto-játékokban is végleges lenne, ugyanúgy, mint a való életben? Érkezik a play-to-earn mellé a play-to-die?
Mi is az a play-to-die?
Mi lenne, ha a halál a kripto-játékokban is végleges lenne, ugyanúgy, mint a való életben? Egy ilyen kezdeményezés "rengeteg újfajta élményt és játékélményt nyitna meg" - mondja Dave Stanton kriptokutató és befektető.
Stanton nemrégiben egy vadnak tűnő ötletet terjesztett elő. Ez a play-to-die. Egy olyan rendszert akar felépíteni, amely lehetővé teszi, hogy egy szeretett karakter, aki meghal a játékban, örökre eltávozzon. A karaktert NFT formájában mintelik, amelyet a nyílt piacon lehet megvásárolni vagy eladni.
Ha a karakter meghal, az NFT-t elégetik.
ledgerinsights.com
"Úgy gondolom, hogy az NFT karakterek értékpotenciálja sokkal nagyobb, mint a hagyományos játékkaraktereké" - írta Stanton egy blogban. "Így a játékban a halál általi veszteség koncepciójának bevezetése sokkal érdekesebb, mint korábban."
Mi az újdonság az elképzelésben?
A halál nem új fogalom a játékokban, így a play-to-die könnyű átmenetet jelenthet. A first-person lövöldözős játékokban (FPS), valamint a szerepjátékokban (RPG) szereplő karakterek "meghalnak" a játékban. A játékosok bizonyos számú életet kapnak, amely lehet korlátozott számú vagy végtelen.
A létező elképzelés szerint azonban a játékban a halál nem jelent mást, mint "egy visszajelző mechanizmust, hogy a játékmenet egy bizonyos aspektusában rosszul teljesítettél". A való életben, ha meghalsz, "a játéknak végleg vége". Ha play-to-die játékban halsz meg, az is végleges halált jelent.
Stanton úgy véli, hogy a tényleges halálélményt a kriptovaluta-játékokra is lehetne alkalmazni. Reméli, hogy ez "új élményeket nyit meg a játékban, új lehetőségeket teremt a játékosok számára a pénzkeresésre, és potenciálisan a legcsábítóbb nézői élményeket teremti meg".
xrtoday.com
"Az NFT-ket lehet vásárolni, eladni, kereskedni velük, vagy más kontextusban is felhasználni, nem csak egy játékban" - mondta. "Ezek a szempontok jelentősek... a korábbi játékélményekhez képest. Ahelyett, hogy a játékos csak az adott játékban használhatná a karaktert, mostantól a nyílt piacon is kereskedhet vele".
Hogyan működne a play-to-die?
"Ha a játék nagyon népszerű lenne, bármelyik játékos a semmiből indulhatna, és pusztán az érdemei alapján felépíthetne egy magasan képzett karaktert" - részletezte Stanton. "Elméletileg a magasan képzett karakterek ritkák lennének, mivel sokan állandóan meghalnának a játékban. Ezzel a karakterrel aztán játszhatnának, vagy eladhatnák valakinek, aki egy képzett harcost szeretne, de nem akarja beletenni a munkát, hogy elérje a megfelelő szintet."
Stanton azzal érvelt, hogy ez "kereseti lehetőséget teremthet a jó játékosok számára, akiknek kevés vagy semmi tőkéjük nincs. A ritkaság nem véletlenszerű (mint a jelenlegi NFT mintelés esetében), hanem a készségen, erőfeszítésen és túlélésen alapul".
A játékban meghalni azt jelenti, hogy a játékosok elveszítik a karakterüket. Stanton szerint a játékosok "még jobban elköteleződhetnek és kötődhetnek a karakterükhöz, mivel sokkal alaposabban átgondolják a tetteiket. Ez lényegesen elkötelezettebb játékosokat eredményezhet".
"A harcok/csaták közvetítése sokkal több nézőt vonzhatna a játékokon belül és, ami még fontosabb, azokon kívül is. (...) Ennek oka az ilyen események iránti érdeklődés mértéke és a popkultúrára gyakorolt hatása. Mivel a karakterek a játékban 'meghalnak', ha veszítenek, ez sokkal több érzelmet vált ki a nézőkből, és érdekesebb lehet, mint a jelenlegi játékok."
Hogyan fogadták az új játékmodell ötletét?
Stanton ötletétől nem mindenki van ennyire elragadtatva. Long Do, az NFT pixel art play-to-earn játékplatform, az Anomura játékigazgatója szerint a kriptojátékokban a permanens halál koncepciója gyenge.
"A modell gyengesége az, hogy a legtöbb befektető olyan modelleket szeretne látni, ahol kevés a kockázat és hatalmas a nyereség" - mondta Do.
Dave Stanton elismerte, hogy a játékvilágban a végleges halállal kapcsolatos korábbi kísérletek kudarcot vallottak. Azonban úgy gondolja, "ha ezt átveszik a kriptojátékokban, akkor sok új, alacsony belépési korláton alapuló, érdemi gazdasági lehetőséget fogunk látni a játékosok számára".
Emellett "forradalomra van kilátás a játéknézésben, ugyanis a nem játszó nézők számára is valóságosabbnak és zsigeribbnek fog tűnni az egész. Hasonlóan ahhoz, ahogy a sportrajongók érzik magukat, amikor egy meccset néznek, tudván, hogy a sportolók a testüket, és bizonyos esetekben, mint a motorsportok és a küzdősportok esetében, az életüket teszik kockára". - mondta Stanton.
Te mit gondolsz, lehet jövője a play-to-die játékoknak?
Csatlakozz te is a publikus kriptovaluta kereskedő discord csatornánkhoz!
További ajánlott cikkeink:
- Aktuális Bitcoin és kriptovaluta árfolyamok, coin elemzések
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2022
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás
A Revolut az elmúlt három hónapban közel 13,5 millió dollárnyi kriptós veszteséget előzött meg a fokozott csalásvédelmi intézkedésekkel.
Nayib Bukele, El Salvador elnöke – akit gyakran érnek támadások radikális pénzügyi húzásai miatt – talán most kezd igazán révbe érni.
Tudatos befektetőkké váltak a lakossági Bitcoin kereskedők? Az adatok szerint radikálisan megváltozott a viselkedésük az elmúlt évek során.
Az indonéz posta bevezette első olyan postai bélyegeket, amelyekhez NFT-k társulnak, ezzel ötvözve a hagyományt és a technológiát.