Logo
Cryptofalka
Kezdőknek
Árfolyamok
Tagságok
Tőzsdék
Shop

A weboldalunk sütiket használ 🍪

Az Ön adatainak védelme fontos a számunkra! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozása, a webhelyhasználat megértése és marketing tevékenységeink támogatása érdekében sütiket alkalmazhat. További információ erről az Adatvédelmi Tájékoztatóban.
Van-e jövője a digitális divatnak a metaverzumban?

Van-e jövője a digitális divatnak a metaverzumban?

A metaverzum növekvő népszerűségével a digitális divatipar is egyre nagyobb teret nyer, amely egyaránt vonzza be a nagy luxusmárkákat és a kiskereskedelmi fogyasztókat.

 

Virtuális divat - egy kis történelem

A digitális divat 2017-ben jelent meg Kat Taylor Cattytay jóvoltából, aki először tett ki egy Instagram-posztot "Virtuális ruházat!!!" felirattal. Nem sokkal később az Adidas, az Off-White, a Vetements és a Balenciaga között is több megegyezés született. Ezek a márkák már azelőtt érdekeltek voltak a divat digitalizációjának bevezetésében, mielőtt az a tömegmédia diskurzusába bekerült volna.

Ez jóval a COVID-19 világjárvány előtt történt, amikor az emberek még nem ragadtak otthon, így a digitális ruházkodásnak sem volt igazán alapja, viszont ezek a vállalatok már jóval azelőtt megláttak egy olyan piaci rést, ami 2020-ban robbant csak be a digitális világba. A divat digitalizálása így nem újkeletű történet.

Jóval Cattytay előtt is lehetett virtuális ruhákat tesztelni a játékokban. Ilyenek például a farmerek és az ingek a Simsben és a különböző páncélok a Shootersben. Azt azonban senki sem tudta elképzelni, hogy a közeljövőben márkás tornacipőket próbálunk majd fel egy erre a célra létrehozott alkalmazásban, vagy hogy ezt akár pénzért is megtehetjük, ahogyan az 2021 márciusában a Gucci és a belorusz Wanna cég együttműködésével történt.

Az első virtuális tornacipőket a Gucci alkalmazásban 12,99 dollárért lehetett megvásárolni, a Wanna Kiksben pedig 9 dollárért próbálhattuk fel és vásárolhattuk meg őket (na jó, inkább fotót készíthettünk róluk) egyéb kiegészítők mellett.

Digitális Divat Metaverzum I Cryptofalka Forrás: dezeen.com

 

Így joggal tehető fel pár kérdést; Miért akarna bárki is ilyet? Kinek van szüksége digitális ruhákra? Mit lehet velük csinálni? A digitális divat szerelmesei azt állítják, hogy így nem okoznak környezeti károkat. Vagy ahogy egyesek fogalmaznak: Nem kell valódi dolgot vásárolni egy Instagramra feltöltött fotóhoz. No, de mi lesz a következő? Hányan vásárolnának folyamatosan digitális cuccokat a közösségi oldalakon megjelenő posztokhoz? Ez csak szórakozás lenne? Válhat-e a digitális divat a mindennapjaink részévé?

Több valószínű forgatókönyv is létezik. Az első, és a legreálisabb a digitális próbafülkék létjogosultsága. Hogy lássuk, hogyan áll rajtunk egy ruhadarab, fel tudnánk próbálni anélkül, hogy elhagynánk az otthonunkat. Néhány üzlet már próbálkozik ennek a funkciónak a megvalósításával és komoly fejlesztések, tesztelések folynak.

A kezdeti szakaszban inkább a szórakozás vonzza a felhasználókat, ők még potenciális vásárlóknak sem tekinthetők. A felhasználás e módja egyenlőre még nagyon kezdetleges és valós képet sem ad az érdeklődő felhasználók digitális divathoz való hozzáállásáról. Számukra ez inkább játék, míg a márkák marketinglehetőséget látnak benne.

Forrás: Fortnite.com

 

Digitális divat és játékipar

A játékok világa egy olyan platform, ahol a digitális divat komolyabb piacra lelhet. A Balenciaga és a Fortnite közötti mérföldkőnek számító együttműködéssel a Balenciaga által inspirált skin megvásárlása a játékban lehetőséget biztosít arra, hogy a való életben is megvásároljuk az adott darabot. Felöltöztetted magad, majd felöltözteted a karakteredet - micsoda zseniális húzás a játékosok számára. A Fortnite általában jól keres a beépített vásárlásokon, hiszen a felhasználók már több mint egymilliárd dollárt költöttek karaktereik játékon belüli fejlesztésére.

Az átjárhatóság viszont problémát jelent. Az egyik játékban megvásárolt skin nem fog működni egy másikban. Felöltözteted a karakteredet, de a közösségi médiában már nem tudod közzétenni a fotód. Így kaptunk Moschino skineket a The Sims-hez és Gucci skineket a Tennis Clash-hez. A Balenciaga 2021-ben mutatott be egy játékformátumú kollekciót, ahol az összes karaktert a legújabb szezon ruháiba öltöztették. Így a kiberesztétika bekerült a való világ divatvilágába. Az egykor csak a videojátékokon belül létező ruhákat már a való világban is elkezdhetjük viselni.

https://www.youtube.com/watch?v=hu_08WchxnU

 

Amióta Mark Zuckerberg bejelentette a Facebook metaverzum létrehozását úgy tűnik, hogy a digitalizált virtuális valóság egyre természetesebbé válik a mindennapokban. Szinte minden gigamárka beszáll a metaverzumba, legyen szó digitális ingatlanokról vagy banki szolgáltatásokról. A virtuális valóságban is ugyanúgy építünk házat, hordunk ruhát, találkozunk a barátainkkal, csak úgy mint a való világban. Sőt, üzleti tárgyalásokat is tarthatunk, mint Demna Gvasalia, a Balenciaga kreatív igazgatója, aki már a virtuális valóságban is adott interjút.

 

Digitális divatbirodalom

A digitális divatpiac rövid idő alatt hatalmas, a legtöbb felhasználó számára felfoghatatlan birodalommá nőtte ki magát. Vállalkozó szellemű üzletemberek gyönyörű történeteket dolgoznak ki, ahol a fenntarthatóságról, a bolygó védelméről és szokatlan mintákról hallhatunk, amelyeket soha nem tudnának a való életben megvalósítani, mert egyszerűen irreálisak lennének a gyártás szempontjából.

A márkák szívesen használják a digitális divatot, mint egy újabb lehetőséget, amellyel elérhetik a fogyasztókat. Például a világjárvány idején az orosz Alexander Terekhov márka olyan promóciót indított, ahol a couture ruháit 50 dollárért lehetett elhelyezni egy fotón.

A digitális divat tehát egy újabb eszköz lett a márka népszerűsítésére, illetve a pénzkeresés egy új módja nyílt meg a startupok és a digitális tervezők számára. A jövő azonban még nem világos, hiszen a digitális divat nagyon gyerekcipőben jár és számos kérdés merül fel, hogyan is tovább. Már ismert márkáknak tervezel majd ruhákat, vagy elkészíted a sajátodat? Valóban viselni fogják az általad készített ruhákat a metaverzumban, vagy kész fotókat használnak majd fel 50 dollárért?

digital fashion Cryptofalka forrás: Balenciaga

 

Összefoglalva

A metaverzum tervezői népszerűsítik majd a divatot a tömegek számára, és hogyan boldogulnak majd a márkák? Lesznek "metaboltok" vagy minden ruha egy kattintással megjelenik? Hogyan fognak bánni a hamisítványokkal, és a márkák összefognak-e valami nagyobb dologgá? Egyelőre több a kérdés, mint a válasz, de nyilvánvalóan egy új és nagyon izgalmas iparág küszöbén állunk, amely sokakat érdekel.

 

Magyarország legnagyobb NFT közössége csatlakozás

 

További ajánlott cikkeink:

  1. Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
  2. Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
  3. Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
  4. Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
  5. Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
  6. Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás

Hogy mi is az a Cryptofalka Kereskedő Közösség?

Elemzések a jövő pénzéről a Bitcoinról és a többi kriptovalutáról! Havi oktatások, élő streamek, tippek, hírek, közösség! Ha szeretnél hatékonyan bekapcsolódni a digitális valuták világába vagy ha már ismerős a szakma de szeretnéd elmélyíteni a tudásodat és profitálni a digitális pénz forradalmából, akkor nálunk a helyed! Hiszen a Platformról minden információt, tippet és oktatást egy forrásból érhetsz el, méghozzá a szakma legjobbjaitól 2018-óta!

Válassz tagságaink közül

Bitcoin és kriptovaluta árfolyamok

Bitcoin BTC -4.97% $67,356.9
Ethereum ETH -7.73% $3,260.05
BNB BNB -5.76% $589.49
Solana SOL -12.29% $152.92
XRP XRP -10.72% $0.5463
Dogecoin DOGE -13.56% $0.1725
Cardano ADA -12.84% $0.5085
Litecoin LTC -12.66% $85.85
További árfolyamok
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!