Közel 30%-ot ugrott már 2023 elején a Bitcoin ára, átbeszéltjük, hogy szerintünk ez bull trap-e...

Az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciája (UNCTD) szakpolitikai kérdéseket és ajánlásokat terjesztett elő a kriptográfia fejlődő országokban történő gyors ütemű elterjedésének megfékezésére.
Az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciája (UNCTD) szakpolitikai tájékoztatót és ajánlást adott ki a fejlődő országokra vonatkozóan. Az UNCTD augusztus 10-én adott ki egy tájékoztatót, amelyben azzal érvelt, hogy a szabályozatlan kriptoátvétel veszélyt jelent a fejlődő országokra. Ugyanakkor elismerte a kripto szerepét az átutalások megkönnyítésében és a valuta infláció elleni fedezetként.
A tájékoztató szerint az ügynökség kriptoval kapcsolatos aggodalmai a fejlődő országok pénzügyi stabilitásával, erőforrás-mobilizációjával és monetáris rendszereinek biztonságával kapcsolatosak.
Az ENSZ-ügynökség megismételte a Nemzetközi Valutaalap (IMF) álláspontját a kriptovaluta törvényes fizetőeszközként való elfogadásának kockázatairól. Kijelentette, hogy a közelmúlt piaci viszonyai bebizonyították, hogy a kriptovaluták, különösen a stabilcoinok alááshatják a fejlődő országok pénzügyi stabilitását.
Forrás:energyeducation.ca
“Ha a kriptovaluták széles körben elterjedt fizetőeszközzé válnak, és akár nem hivatalosan felváltják a hazai valutákat (ez az úgynevezett kriptoizáció), az veszélyeztetheti az országok monetáris szuverenitását.”
A fejlődő országok fogyasztóinak védelme érdekében az UNCTD a kriptovalutákra vonatkozó átfogó szabályozás bevezetését, valamint a kriptovalutákkal kapcsolatos reklámok korlátozását ajánlja. A második felvetett kérdés a hazai digitális fizetési rendszerek fejlesztésével kapcsolatos.
Megállapította, hogy ennek elmaradása a reálgazdaságból a kriptogazdaságba történő tőkekiáramlás növekedéséhez vezethet, ami alááshatja az országok monetáris stabilitását. Az ügynökség ajánlásként sürgette a hatóságokat, hogy fontolják meg egy helyi központi banki digitális valuta (CBDC) kifejlesztését.
“A nemzeti képességektől és igényektől függően a monetáris hatóságok központi banki digitális valutát vagy – ami egyszerűbb – gyors lakossági fizetési rendszert biztosíthatnak.”
Az UNCTD végül azzal érvelt, hogy a kriptotranzakciók elterjedése hatással lenne a fejlődő országok forrásainak mobilizálására, mivel a kriptotranzakciókkal könnyebb az adóelkerülés.
“Bár a kriptovaluták megkönnyíthetik az átutalásokat, ugyanakkor lehetővé tehetik az adókijátszást és -elkerülést is az illegális áramlásokon keresztül, akárcsak egy olyan adóparadicsomba, ahol a tulajdonjog nem könnyen azonosítható.”
Forrás:www.acamstoday.org
A kriptovaluták segítségével történő adóelkerülés visszaszorítása érdekében az ügynökség azt javasolja, hogy az érintett hatóságok tegyenek globálisan összehangolt erőfeszítéseket a kriptoiparra vonatkozó megfelelő adózási jogszabályok végrehajtása érdekében.
2021-ben Nigériában volt a legmagasabb a kriptoadoptáció, az előző évhez képest 880%-os növekedéséről beszélhetünk. Igaz volt is honnan növekednie ennek az aránynak.
A Közép-afrikai Köztársaság (CAR) lett az első afrikai ország, amely április 27-én elfogadta a Bitcoint törvényes fizetőeszközként. Majd később megerősítették a kriptovaluták bevezetésére tett erőfeszítéseiket a „Project Sango” elindításával, amelynek az eredeti Sango Coin értékesítése július 25-én indult.
Az, hogy már egyes kisebb országok kriptovalutákat adoptálnak, gyakorlatilag meglévő trend. Nem véletlenül ismerte fel a folyamatot az ENSZ is. Összességében a közleményük alapján elmondható, hogy inkább szabályozandó fenyegetést, mintsem lehetőséget vélnek felfedezni a fejlődő országok kirptovaluta adoptációjában.
Ha tetszik, amit csinálunk és szeretnéd biztosítani, hogy a Cryptofalka továbbra is a megszokott minőségi tartalmakat tudja nyújtani az olvasók számára, a következő linken tudod támogatni a munkánkat. Köszönjük! 👋
Donation: ➡️ LINK ⬅️
Oldalunk ellenőrzött Brave alkotó, így ha Brave böngészőt használsz BAT segítségével is tudod támogatni a munkánkat.
—————————————————————————————————————————————————–
A CryptoFalka által szolgáltatott információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik, a megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a CryptoFalka nem vállalkozik. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!