A kripto mentheti meg a divatipart?
A luxus divatmárkák a kriptoiparban jelenleg tapasztalható nehézségek ellenére is "digitális ikertestvéreket" hoznak létre designer termékeikhez.
Digitális luxuscikkek
Az LVMH, a Prada és a Cartier luxusóriások egyesítették erőiket, hogy elindítsák az Aura Blockchain Consortiumot, egy nonprofit platformot, amelynek célja saját divatcikkeik digitális ikertestvérének létrehozása. A platform a blokklánc technológiát használja ki, vagyis annak az átláthatóságát és a megváltoztathatatlanságát, amely biztosítja, hogy a márkák vásárlói eredeti példányokat vásárolnak.
A blokklánc segítségével az Aura egyedi digitális azonosítókat hoz létre a luxustermékek számára. Eddig 20 márka regisztrált a platformra, ahol több mint 17 millió termék szerepel. Daniella Ott, a platform főtitkára megjegyezte, hogy bár a márkák versenytársak, "együttműködnek technológiai síkon, hogy gyorsabban, és a lehető legbiztonságosabban haladjanak előre".
A luxusdivatházak közötti együttműködés szükségessége nem túlzás. Az iparág 2021-ben közel 100 millió dollárt veszített a hamisítványok miatt, és az előrejelzések szerint ez a szám az év végére még magasabb lesz. A bevételkiesés mellett a márkáknak a hamisítók tevékenysége miatt hírnevük sérülésének kockázatával is szembe kell nézniük.
Fenntartható, de vannak hátrányai
Az Aura úgy működik, hogy a felsorolt termékekről egy információs kézikönyvet, vagy ahogy tetszik gyűjteményt hoznak létre, amely tartalmazza a gyártási dátumot, az anyagtípust és az adott tételből gyártott darabszámot. Ott szerint az Aura a fizikai tárgyak digitális ikertestvérének létrehozása magas szintű titkosítást kínál, és a platform mobilalkalmazásán vagy webes alkalmazáson keresztül érhető el.
Míg a blokklánc technológiát a környezeti fenntarthatóság és az energiahatékonyság miatt kritizálták, az Aura azt állítja, hogy ők fenntarthatóak. Ott elárulta, hogy privát blokkláncként a nyilvános blokkláncok, például a Bitcoin és az Ethereum által fogyasztott energia töredékét használja. Az Aura még rendelkezik egy olyan kiegészítő funkcióval, amely lehetővé teszi a márkák számára a felsorolt információk típusának szűrését, és könnyen kezelhető a felület, ami azt jelenti, hogy a márkák "nulla blokklánc ismerettel" is belevághatnak.
forrás: hypebae.comAmi az irányítást illeti, az Aura fejlesztésében oroszlánrészt vállaló alapító cégek nagyobb szerepet játszanak a döntéshozatali folyamatban. A platformhoz csatlakozó többi cégnek használati díjat kell fizetnie. Ott arra figyelmeztetik a cégeket, hogy mindenképpen figyeljenek a blokklánc-technológia korlátaira. Emellett a márkáknak jó kapcsolatot kell ápolniuk a beszállítóikkal, különben "a blokklánc nem segít", mert az adatok bevitelénél hibák kerülhetnek a rendszerbe.
A blokklánc egyéb felhasználási lehetőségei a luxusiparban
Több divatház is terjeszkedik a blokkláncon. Nemrég a Balmain bejelentette, hogy partnerséget kötött Jeff Cole-lal, hogy NFT-k segítségével növeljék a márka új Unicorn tornacipő kollekciójának ismertségét. Az Audemars Piguet és a Vacheron Constantin csatlakozott a párizsi székhelyű Arianee nyílt forráskódú blokkláncplatformhoz, hogy kihasználják az NFT-k kínálatát.
Karl Lagerfeld fotókollekciója szintén blokkláncot használ az eredetiségük igazolására, míg a Mercedes-Benz csatlakozott az Aura-hoz, hogy NFT-ket hozzon létre a márka autóinak tulajdonosai számára. Ott reméli, hogy "minden luxusmárkát", beleértve a kozmetikumokat, a bútorokat és még a parfümöket is, az Aura fedélzetére tudnak majd kapcsolni.
További ajánlott cikkeink:
- Aktuális Bitcoin és kriptovaluta árfolyamok, coin elemzések
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2022
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás
A Crypto.com megkapta az EU előzetes jóváhagyását a MiCA engedélyhez, ami egységes szabályozási keretet teremt a kriptotőzsde számára.
Eric Trump sejtelmes üzenete felrobbantotta a kriptovilágot miután a Trumphoz köthető DeFi-platform 48 millió dollárért vásárolt Ethereumot.
Hogyan működik a Crimeware-as-a-Service (CaaS) modell és hogyan alakította át a digitális bűnözői tevékenységeket?
Egy macOS malware, a Banshee, az Apple titkosítását utánozva több millió kriptotárcát veszélyeztetett – de a valós veszély vitatható.