Az ikonikus gyorsétteremlánc, a McDonald’s étel házhozszállítással, kávézóval és koncertek szervezésével lép be a Metaverzumba.
McDonald’s a Metaverzumban
A Gartner kutatócég februári jelentése szerint 2026-ra az emberek 25%-a tölt majd legalább 1 órát a virtuális világban. Ezt támasztja alá az a jelenség is, hogy több multicég dönt úgy, hogy részévé akar válni a Metaverzumnak. Többek között az Adidas, Nike és a Gucci után, most a McDonald's is megjelenik a digitális világban. Josh Gerben védjegyjogász állítása szerint a cég tíz védjegykérelmet nyújtott be a virtuális térre.
[embed]https://twitter.com/JoshGerben/status/1491449758967562240[/embed]
A február 4-én
benyújtott kérelem egy „valós és virtuális árukat kínáló virtuális étterem” terveire mutat rá. A McDonald's első sorban egy virtuális éttermet hozna létre, ami étel kiszállítást kínál, de ezen kívül a felhasználóknak „letölthető médiafájlokat” is biztosít majd, például műalkotásokat, hangfájlokat, videofájlokat és nem helyettesíthető tokeneket (NFT). A vállalat metaverzum iránti érdeklődése egyébként körülbelül két héttel azután érkezett, hogy a közelmúltbeli piaci hanyatlás során twitteren
gúnyolta ki a kriptopénz HODLereket.
Forrás: Vegnews.com
A gyorsétteremlánc a főként kávéházi vonalat képviselő leányvállalatát, a McCafe-t is bevonta a tervekbe. A márka olyan szórakoztatóipari szolgáltatásokat kínálna, mint „valós és virtuális online koncertek és egyéb virtuális események” rendezése. Ha ezek a tervek megvalósulnak, a gyorsétteremlánc képes lesz felvenni a versenyt a többi virtuális koncertszervezővel.
Az
ilyen koncertek egyre népszerűbbek, ugyanis megszüntetik azokat a földrajzi korlátokat, amelyek megakadályozzák a rajongók és az előadóművészek közti gyakoribb interakcióit, nem beszélve arról, hogy ezzel a lehetőséggel jelentősen csökkennének a turnék költségei, sőt még a Covid-19 vírus terjedését is meg tudják akadályozni.
Virtuális hamburger
A McDonald's egy nappal azután nyújtotta be védjegykérelmét, hogy a Panera Bread pékség és kávézólánc hasonló tervekkel állt elő. Az utóbb említett vállalat "PANERAVERSE" néven virtuális éttermek és kávézók láncát fogja üzemeltetni. A McDonald's-hoz hasonlóan a Panera Bread is letölthető médiatartalmakat, NFT-ket, virtuális ételeket és italokat, valamint virtuális tárgyalótermeket kínál majd.
Forrás: beincrypto.com
„Úgy gondolom, hogy a következő 12 hónapban minden nagyobb márka benyújtja majd ezeket a beadványokat. Nem hiszem, hogy bárki is teljesen figyelmen kívül hagyná a közelgő új technológiákat.” -nyilatkozta Josh Gerben védjegyjogász.
Egyéb események is a Metaverzum növekedését jelzik. Tavaly év végén például Kínában a jegybank ellenzése ellenére, több mint 1 300 cég nyújtott be védjegybejegyzésre irányuló kérelmet a Metaverzumba. De a Szilícium-völgy technológiai óriásai, mint az Apple, a Meta és a Microsoft is
kipróbálja magát ezen a területen.
A jövő kapujában
Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalának átlagosan körülbelül kilenc és fél hónapot vesz igénybe a kérelmek feldolgozása. Gerben azonban meg van győződve arról, hogy sem a McDonald's-nak, sem a Panera Bread-nek nem kell aggódnia az eljárással kapcsolatban és véghez viszik terveiket.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás