A Nike piacra dobta az első metaverzum cipőt
A Nike sport- és divatóriás az RTFKT stúdióval közreműködve kiadta első CryptoKicks cipőjét az Ethereum láncon.
Megkérik a virtuális Nike cipők árát
A Nike Dunk Genesis Cryptokicks néven ismert cipő 20 000 NFT-ből (nem helyettesíthető tokenből) álló gyűjtemény, amelyet a metaverzumban való használatra terveztek.
https://twitter.com/RTFKT/status/1517595067736858625?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1517595067736858625%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcryptoslate.com%2Fnike-launches-first-metaverse-kicks-in-partnership-with-rtfkt%2F
A cipő virtuális megjelenését megváltoztathatjuk a „Skin Vials” gyűjtemény használatával. Ez pedig minimum 0,8 ETH-ért (2500 USD) lehetséges. Az egyes skinek (külső kinézetet befolyásoló elemek) ritkasága eltérő lesz. A legritkább skinek némelyike magasabb áron kapható.
Az egyik CryptoKick egy ritka skinnel például 45 ETH-ért (nagyjából 133 000 dollár) kelt el, míg a kollekció legritkább darabja, az Alien fiola 150 Ethereum-ba (449 500 dollár) került. Az RTFKT azt is kijelentette, hogy bizonyos online küldetések teljesítésével lehetséges lesz a skinek fejlesztése. Ezekről a küldetésekről azonban még nem árultak el részleteket.
A Nike mellett az Adidas is a metaverzumban terjeszkedik
Az RTFKT egy tweet-ben jelentette be a projekt indulását. Nem közölt további információt arról, hogy az NFT tulajdonosai fizikailag is kapnak-e cipőt. Ezzel ellentétben egy Snapchat szűrőt biztosítottak a tulajdonosok számára, hogy megmutathassák cipőjüket a kiterjesztett valóságban és a közösségi médiában is.
Nem a Nike az egyetlen cipőgyártó, amely a metaverzumra fogad. Közeli versenytársa, az Adidas 30 000 NFT-ből álló gyűjteményt adott ki a Bored Apes-szel együttműködve még 2021-ben. Az Into the Metaverse nevű NFT kollekció elérhető az OpenSea-n. Ebben az esetben az NFT tulajdonosa virtuális és valós ruhákat is kap a vásárláskor.
Forrás:boardroom.tv
A két nagyvállalat közötti rivalizálás a virtuális térben is megindult. A Nike egy virtuális üzlet tulajdonosa a Roblox-on, ameddig az Adidas nemrégiben vásárolt telket a játékorientált Sandbox-ban.
Összefoglalva
Az emberek különösen a nagyvárosokban viszonylag kevés szabad térrel rendelkeznek és lehetséges, hogy a jövőben virtuális terekbe "menekülnek" majd. Mindkét említett cégben nagy az érdeklődés a metaverzum iránt. A két óriás mellett még a Dolce & Gabbana, a Gucci és a Burberry csupán néhány olyan márka, amelyek metaverzumban indítottak projektet. Az NFT-től a blokkláncon futó virtuális üzletekig, számos újdonsággal próbálkoznak a gyártók.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás
Az amerikai kormány korábban valóban hadat üzent volna a kriptoiparnak? A Coinbase most komoly bizonyítékokkal állt elő.
A Solana alapú népszerű memecoin launchpad, a Pump.fun hirtelen letiltotta az Egyesült Királyság felhasználóit.
A Standard Chartered elemzője szerint a kereslet 2025-re egészen 200 000 dollárig tolhatja fel az árfolyamot.
Az NFT-kollekció elérte a 75 000 dolláros “floor” árat, miközben a márka az Ethereumon túlra is terjeszkedik, és elindítja a PENGU tokenjét a Solanan.