Hogyan újítják meg az NFT-k a jegyértékesítést?
Az NFT-k már betörtek a művészetek, a márkakampányok és a játékipar területére, viszont a következő kedvező felhasználási szféra a jegyértékesítés világából érkezhet.
A gyűjteményeken és a játékiparon túl
Az NFT koncepciója 2015-ben született meg, és először 2017-ben kapták fel, amikor is számos kiemelkedő digitális gyűjtemény, mint a CryptoPunks és az EtherRock létrejött. Az NFT-k a korai szakaszban a vezető sportklubok körében terjedtek el. A valódi tömeges népszerűségre azután tettek szert, hogy a digitális művész Beeple saját műalkotását NFT-ként több mint 69 millió dollárért adta el. Ez felkeltette a világ figyelmét, és az NFT ökoszisztéma kitört az alternatív körökből.
Mára a legtöbb háztartási cikkmárka, prémium sport- és ruházati márka, hírességek, sportcsillagok és influenszerek is bekapcsolódtak az NFT őrületbe. Míg sokan azt hitték, hogy a piac körüli felhajtásnak és őrületnek bukás lesz a vége, az NFT-ökoszisztéma a digitális gyűjtemények piacán túl is egyre gyorsabban terjeszkedik.
A szerencsejáték egy másik kulcsfontosságú iparág, amelyre az NFT-k jelentős hatást gyakoroltak, amikor a játékból szerzett nyeremények (P2E) és az integrált NFT jutalmak 2021-ben kezdtek divatba jönni. Az olyan játékok, mint az Axie Infinity, sokak számára megélhetési forrássá vált például Vietnámban, és piaci szakértők azt jósolják, hogy 10 éven belül a videojátékok többsége a play-to-earn modellekre fog váltani.
Míg a digitális gyűjtemények és a játékipar az NFT-k két legismertebb felhasználási esete lett, számos más területen is egyre nagyobb teret hódítanak a tokenek. Az egyik ilyen kiemelkedő példa, hogy a jegyértékesítési iparág az NFT-k integrálásával kívánja átalakítani a piacát.
Hogyan alakítják az NFT-k a jegyértékesítési piacot?
A jegyértékesítési piac az elmúlt néhány év során - a világjárványok miatt is - digitalizálódott és erősen centralizálttá kezdett válni. Ez elősegítette a másodlagos és az underground piacok növekedését.
A mai világban minden nagyobb koncertre vagy eseményre a jegyeket a scalperek (az értékesítés kezdetekor nagy mennyiségben felvásárlók) korán megvásárolják, és másodlagos vagy kevésbé legális piacokon túlzó áron értékesítik. Sok esetben még hamisítványokat is árulnak, és a vásárlóknak nincs módjuk arra, hogy vásárlás előtt meggyőződjenek a jegyek eredetiségéről.
Az NFT-k a hitelesség igazolását kínálják, mivel az adatokat blokkláncra mentik. Ugyanez a mechanizmus alkalmazható a jegyek blokkláncra helyezésével, ami nemcsak a jegy eredetiségét biztosítaná, hanem azt is, hogy azt egy törvényes szervező árulja-e. Ezek az NFT-jegykártyák a másodlagos jegyértékesítési piacot is lefedhetik.
A másodlagos piac sokáig többnyire elérhetetlen volt a rendezvényszervezők, a helyszínek és a művészek számára. A szabályozatlan és spekulatív piac egyaránt érinti a magas árak miatt csalódott rajongókat és az elégedetlen rajongótábor miatt szorongatott művészeket.
Az NFT jegyértékesítéssel ez a probléma megszűnhet. A művészek és a rendezvényszervezők okosszerződéseket hozhatnak létre, amelyek szabályozzák a jegyeik viszonteladását.
forrás: merehead.com
Az NFT jegyekkel a közösség sokkal közelebb kerül a művészhez vagy kedvenc sportcsapathoz. Ez azt is jelenti, hogy nagyobb szerepet játszhatnak kedvenc előadóik vagy csapataik döntéseiben. Az NFT jegyek messze túlmutatnak az egyszerű hozzáférésen. NFT lehet egy gyűjtemény, de lehet egy "goodie bag" is mindenféle kedvezményre. Lehet egy tárca, amely biztonságosan tartja az eszközeinket. Biztosíthat hozzáférést egy esemény bizonyos területeire, vagy kaphat a tulajdonosa egy pólót, egy hamburgert, egy dedikált posztert vagy akár 100 dollár értékű vásárlást a koncert helyszínén.
Növekedés az NFT jegyértékesítésben
Az NFT-k áthidalják a különálló élménypiacok közötti szakadékot. Ugyanaz az NFT használható a koncertre való belépésre, de jogosultságokat adhat szállodai tartózkodáshoz, egy közeli vidámpark belépőjére, sőt a következő utazás során egy autó bérlésére is.
Mike Dragan, az Oveit NFT jegyértékesítési piactér vezetője elmondta, hogy az NFT jegyek már most is nagy keresletnek örvendenek, piaci értékük meghaladhatja a több százmilliárd dollárt:
"Az adataink alapján a jegyrendszert preferáló rendezvények 18%-a használ vagy fontolgatja az NFT-k használatát, hogy javítsák a rajongók élményét. Ez a szám a 2021. júliusában mindössze 2%-ról indult. Arra számítunk, hogy ez a szám a következő évben még tovább fog nőni, mivel a technológia elterjedőben van, és a kriptotárcák is egyre népszerűbbek. Várakozásaink szerint az NFT jegyértékesítési piac 2027-re eléri a teljes jegyértékesítési piac 25%-át - mintegy 18,5 milliárd dollár értékben - csak az élő események iparágában. Hasonló mértékű, bár hosszabb időintervallumban történő elfogadást várunk a turizmus és a vendéglátás területén is".
Mi lesz az NFT jegyértékesítés jövője?
Az NFT jegyértékesítési piac számos alapítója és alkotója egyetértett abban, hogy az NFT-k körüli őrület a mainstream márkák körében határozottan hozzájárult ahhoz, hogy az NFT jegyértékesítési piac több szervezőt vonzzon. Az NFT jegyértékesítés még mindig egy feltörekvő technológia, így még rengeteg lehetőség van növekedésre és fejlődésre. A megfelelő megoldás esetében a plafon olyan magas, mint maga az iparág, 2026-ra 94,27 milliárd dollárra prognosztizált piaci volumennel.
forrás: nftday.paris
A gyors növekedési ütem ellenére az NFT jegyértékesítési iparágnak bizonyos kihívásokkal is szembe kell néznie. Colby Mort a Get Protocol, egy NFT jegyértékesítési megoldást kínáló cég munkatársa szerint az ügyfelek részéről hihetetlenül nagy az érdeklődés az NFT-k felfedezése iránt, de a technológiai akadály még mindig kihívást jelent:
"Az NFT-k számára mindig is létező kihívás a mainstream közönség számára a térbe való bejutás akadálya. Nagy szükség van arra, hogy barátságos felhasználói tapasztalatokon és útmutatáson keresztül vezessék őket e térbe. Úgy véljük, hogy az NFT jegyértékesítés egy Web2.5 lépést jelent a mainstream közönség és a Web3 között."
Összefoglalva
Charlie Gardiner, a Seatlab NFT tartalommenedzsere úgy véli, hogy az NFT jegyek igazi nagyágyúk:
"Végső soron, amíg a jegyek vásárlási és eladási folyamata egy NFT piactéren súrlódásmentes, az NFT jegyértékesítési platformok képesek lehetnek letaszítani az iparág nagy szereplőit. A fiat pénzek integrálásával, a felhasználói élményre összpontosítva olyan jövőt teremtünk, amely a felszínen hasonlóan működik, mint a jelenlegi kínálat, de alapvetően javítja a rajongók élményét, növeli a művészek bevételeit, és visszaszorítja a vadul elszabadult másodlagos jegyértékesítési piacot."
A mainstream márkák kezdik megérteni az NFT technológia értékét, és azt, hogy ez nem egy múló őrület. Az NFT-k használatához a rendezvények jegyértékesítésében szükség van arra, hogy a márkák megértsék azt, hogyan használhatják az alapul szolgáló technológiát a digitális gyűjteményeken túl.
További ajánlott cikkeink:
- Bitcoin és kriptovaluta konzultáció. Elakadtál? Kérdésed van? Segítünk!
- Bitcoin és blokklánc, egy új világ kezdete; Ebook
- Bitcoin és kriptovaluta adózás ultimate kisokos 2021
- Kriptovaluta és altcoin bemutatók, projekt ismertetők
- Bitcoin és kriptovaluta bányászat beállítások, útmutatók
- Kriptovaluta tőzsde ismertetők, Bitcoin vásárlás
Megnézzük, hogyan hat a közel-keleti válság a világpiacra, a Bitcoinra, Ethereumra és a többi altcoin árfolyamára.
A Uniswap modellje hosszú távon fenntarthatatlan lehet, veszélyeztetve a DeFi-t és a likviditási szolgáltatók nyereségességét.
A Telegram két legnagyobb kriptojátéka, a Hamster Kombat és a Catizen tokenjei közel 50%-ot zuhantak az airdropok után.
CZ, a Binance volt vezérigazgatója, a kriptóból az AI világába lép, új befektetésekkel és jövőbeli oktatási projektekkel a láthatáron.